21 April 2009

Nizar : Rakyat Perak mahu DUN dibubarkan.

BUKIT GANTANG, 19 April :- Saya terharu melihat warga Bukit Gantang yang datang merayakan kemenangan kerana menyokong Pakatan Rakyat dan hendakkan Negeri Perak di bubarkan DUN. Demikian antara ucapan ahli Parlimen Bukit Gantang yang baru, DS. Muhammad Nizar Jamaluddin semasa memberikan ucapan dalam Majlis kesyukuran kemenangan Bukit Gantang di sini.

Jamuan anjuran badan Perhubungan PAS Perak itu telah mengorbankan 7 ekor lembu dan beberapa ekor kambing serta lebih 100 ekor ayam. Kehadiran dari pelbagai kaum dianggarkan melebihi 10,000 orang. jamuan dimulai pada jam 12.00 tengah hari dan berakhir pada jam 4.00 petang.

DS. Nizar dan rombongan sampai sekitar jam 3.00 petang namun keadaan pengunjung masih penuh sesak menunggu kehadiran beliau yang baru habis menghadiri majlis di Istana Iskandariah Kuala kangsar bersama ADUN Pakatan Rakyat yang lain. mengulas perkara itu beliau menyifatkan kehadiran ke Istana pada hari menafikan alasan yang mengatakan kami derhaka kepada Sultan.

Tiba bersama Beliau ialah Naib Presiden PAS, Ust.Ahmad Awang, Speaker DUN Perak, V.Sivakumar, ADUN PR yang lain, Drs. Khalil idham Lim (Titi Serong), Hj. Hussin Din (Selingsing), Hj.Ramli Tusin (Gunung Semanggol), Hj.Anuar Sudin (Changkat Jong) dan Tai Sing Eng(Kuala Sepetang).

Juara akademi Nasyid, Azhan Atan juga hadir untuk memberi persembahan solonya kepada hadirin.

Beliau mengucapkan ucapan terima kasih tidak terhingga kepada seluruh pengundi dan petugas disemua peringkat sehingga menang di Bukit Gantang. "Yang menang adalah rakyat" jelasnya.

"Saya dan Isteri menghargainya, dan saya tahu saudara rindukan keadilan, keamanan dan toleransi antara bagsa satu sama lain" Katanya.

Selain itu harapan beliau supaya kemenangan di Bukit Gantang adalah isyarat yang jelas kepada Najib dan beliau menerima mesej ini supaya DUN Perak dibubarkan.

Pada akhir ucapannya beliau memohon kemaafan jika ada kesalah selama berkempen" Jika sekiranya dalam tempoh berkempen, kalau ada kesalahan sayamohon maaf" katanya.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Drs,Ada pendapat mengatakan PM berkias pilinhraya tak perlu di Penanti sambil kenen DUN Negeri Perak tak perlu dibubarkan atas alasan di restui sultan dan nak elakkan pembaziran.Bagaimana pendapat YB? Nona Ratana Chulaborn.