15 Jun 2009

SELAMAT DATANG KE MANIK URAI

Selamat datang ke Manik Urai! Lemang daun lirik menanti anda. Begitulah kata2 sahabat yg senantiasa ke sana menguruskan hal tanahnya.


Banyak cerita dikongsi untuk tatapan para pembaca seantero dunia. Minggu lepas si ahli Parlimen Jeli datang ke sini dengan diiringi 5 buah kuda putih pdrm. Hebat juga beliau datang ke Manik Uraini dan nak dijadikan cerita Tok Guru Nik Aziz pun datang pada hari yang sama tetapi hanya dengan sebuah kereta di dalamnya ada 5 orang termasuklah Tok Guru. Tahu apa yang dikata Tok Guru pada orang kg? Nak takut apa? Kita ada Allah Taala yang boleh melindungi kita. 1-0 untuk UBN.

Tempohari juga adalah pemimpin2 UBN yang datang kat kampung Chatel Manik Urai untuk baik pulih madrasah/surau situ . Yang bestnya dari beratus2 penduduk kg Chateltu hanya ada 10 orang sahaja yang datang. Hebat juga sambutan orang2 kat sini pada UBN. 2-0. Hari ini si ahli parlimen Jeli tu bagitau pada media, Manik Urai akan jadi projek angkat UBN jika rakyat memberi mandat kepada UBN kali ini. Saya ulangi JIKA! Ni macam bagi ugutanke harapan? 33 tahun rakyat Kelantan telah memberi mandat kepada BN tapi apa yang mereka dapat? Hutang adala untuk dibayar oleh kerajaan PAS.

Tapi Tok Guru tak pernah mengeluh dan hutang itu berjaya diselesaikan dari sehari ke sehari. Sekarang tanyalah pusat, negeri mana yang masih berhutang dan banyak hutang kepada kerajaan pusat? Adakah masuk senaraitu nama Kelantan? Saya yakin para pengundi2 di Manik Urai orang yang bijak untuk menilainya. Pilihlah secara bijak...1 dunia terkejut lihat pengakuan adik si Rosmah di youtube! 1 Manik Urai xterkejutke?

ANAK KOMANDO REJIMEN 1

7 ulasan:

ubatkuat berkata...

ASSALAMUALAIKUM BUAT MUSLIMIN/MUSLIMAT

aku dah kata,,sudah terang lagi bersuluh..UBN KEPARAT ni hanya datang ke kelantan tika musim prk je dan melambakkan projek mee segera Cap dacing je,,

hoi BN Keparat,,semua tu projek yg ditabur bukan dalam bentuk wang dari peti besi korang yg dwarisi dari arwah Dato Onn hingga sekarang,,

mangkuk ayun,,bodoh bangang punya UBN ,, dulu2 dari kemunculan tak tahu nak ,,,,,sekarang boleh kata JIKA ...beri mandat????sudahlah sekular,,rakyat bukan lagi bangang dan bodoh macam korang,,,

TAKBIR,TAKBIR DAN TERUS BERTAKBIR

WASSALAM

Tanpa Nama berkata...

Salam YB,
Bila Perak nak turun ke Manek Urai.Ana tak sabar dah ni.......

Tanpa Nama berkata...

bee end ditunjangi umngok dah nazak...tunggu masa je nak hilang nyawa...

pada pendukung umngok...bawak2 la bertobat sebelum terlambat...

Tanpa Nama berkata...

semoga UMNO dan BN berkubur di dun Manek Urai...tunggulah kepulangan anak2 perantau yang akan pulang mengundi PAS dan memastikan parti islam terus menerajui Dun Manek urai khasnya....ANAK MUDA BERSAMA KEPIMPINAN ULAMAK....

Tanpa Nama berkata...

poooorah BN.....hancurkan BN......hidup PAS

Tanpa Nama berkata...

MARI2 KITA TENGOK SIAPA ITU ROSMAH? KESIAN TENGOK ADIK DIA LARI KELUAR NEGARA

Tanpa Nama berkata...

Salam,

Sy berharap dgn komen sy ini smua pembaca blog Cina Islam di cepat melatah.

Untuk pengetahuan smua sy ini juga penyokong PR. Tp mengenai kenyataan "Ahli Parlimen Jeli diiringi 5 Kuda Putih utk ke Manik Urai"

Untuk pengetahuan, secara kebetulan pada hari itu kereta sy telah melintas kereta yg dinaiki Tok Guru. Pada masa itu kereta yg dinaiki Tok Guru baru sahaja keluar dr salah sebuah masjid. Kemungkinan Tok Guru baru sahaja lepas menunaikan solat asar pada ketika itu.

Kemudia sy perhatikan cermin belakang utk mengatahui kereta siap kah itu. Setelah mengesahkan itu kereta Tok Guru. Maka sy telah memberitahu kawan "dibelakang kita kereta Tok guru".

Selepas itu, kereta yg dinaiki Tok Guru memotong kereta sy. Kemudian didapati ada sebijik kereta Iswara warna merah mengikuti dekat kereta Tok Guru. Kereta ini seperti sebuah kereta org "gedebe" apabila memotong kereta sesukahati tanpa mengira keselamatan kenderaan lain.

Sy rase berminat apabila melihat telatah kereta Iswara merah ini yg konon2 adalah bonzer kepada Tok Guru. Dlm kenderaan itu ada 3 org.

Sepanajng perjalan sy dr chuchuh puteri smpi ke Kok Lanas mengekori kenderaan ini.

Sy dapati kenderaan ini memotong xdak mengira 1."Double Line"
2.Tidak Mengire ada kenderaan byk dihadapan tetapi ttp memotong dan menghimpit kenderaan dihadapan supaya ketepi untuk memberi laluan kepada nye"
3. Memberi isyarat seperti seorang "gedebe" apabila kereta dihadapan tidak memberi ruang kepada kenderaan yg dinaiki nye.
4. Memotong tidak mengira ada kenderaan lain dr arah bertentangan.
5. Driver Tok Guru sendiri membawa kereta tidak mengendahkan keselamatan org lain dlm masa yg sama keselamatan Tok Guru yg disayangi juga tidak selamat.

Sy amat malu apabila melihat peristiwa ini. mengenai kelakuan kereta ISwara Merah ini. No. Plate sy lupa menghafal nyerr. Ini secara kebetulan sy terbaca komen ini dlm blog Cina islam.

Kesimpulan nyerr jgn laa dijadikan isu tentang POlis pengiring. Kedatangan Polis pengiring adalah jalan terbaik utk memastikan keselamatan pemimpin kita. mengenai smpi 5 ekor kuda putih itu adalah melampau sekali. sekadar sebijik shaja sudah memadai.

Kepada kereta Iswara Merah, anda patut menjaga nama Tok Guru bukan menunjukkan kehebatan anda mengiringi Tok guru. Apakah Kuasa anda utk memotong kenderaan lain tanpe mengira keselamatan org lain? memarahi kenderaan lain.

Wassalam

Harap maaf ayat berterabur.....

Sekian