16 Jun 2009

Speaker Dewan Rakyat enggan teruskan agenda dewan mengalu-alu dan ucap tahniah kepada MP baru.

Apabila sampai kepada agenda mengalu-alu dan mengucapkan tahniah kepada seorang ahli dewan yang baru mengangkat sumpah dimana pada hari ini MP yang terlibat ialah DS. Muhammad Nizar Jamaluddin. Namun begitu Speaker Tan Sri Pandikat Amin enggan meneruskan agenda tersebut.

Mungkin inilah kali pertama dalam sejarah persidangan Dewan Rakyat apabila Speaker enggan meneruskan agenda tersebut.

Semasa sampai ke agenda tersebut, DS. Nizar telahpun tidak berada di dalam dewan kerana diarah keluar sebelum dari itu.

27 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Panglima masuk dalm Dewan..UBN dah kecut perut....

Tanpa Nama berkata...

Macam ni punya perangai ke yang PAS nak tubuh kerajaan perpaduan.
Jenis UMNO memang tak boleh pakai laaa.

ubatkuat berkata...

speaker berat sebelah,,tunggun je balasan kau kat SANA nanti

Tanpa Nama berkata...

YB post laa pic skit!!
plz YB!!!
helpz!!!!
sy nk tgk idola sy YB!!
"hidup ISLAM!!"
"hidup RAKYAT!!"

Bah Lontok berkata...

Sepatutnya kita memperlihatkan kematangan dalam apa jua tindakan,dan kematangan itu perlu lah pada ukuran maruah diri sebagai orang islam,tiada keperluam masa kini untuk dilaungkan "bubarkan dun perak",sebaiknya tunggulah PRU13.Dan tiada adab dan bukan nya kata atau ucapan yang mengikut pertunjuk Allah bila kita mencelakakan seseorang.

Tanpa Nama berkata...

dari dulu lagi umno dasar berat sebelah

baba siam berkata...

Besarnya kuasa speaker ye!!!
cam mana dgn speaker DUN Perak pula?

Zack Batu 14 Lekir berkata...

Speaker Amin tu memang gitu kalau BN semuanya betul.

Kami akan terus bersama YB

Wasallam

Syawal Ipoh berkata...

Yg patut lebih matang ni sepatutnya BN...depa dah lama memerintah Malaysia.

ubatkuat berkata...

jaga2.... pencacai bn paling taat ada dlm ulasan blog ni,,,harap wasapada..ada hati nak racun orang orang dengan amalan jahiliah dia

Tanpa Nama berkata...

sebabtu kena sabo banyak2,kan kah dah rugi tak dapat berhujah dalam dewan,keciwa rakyat bkt gantang..semangat biar bertempat...putri santubong...

Tanpa Nama berkata...

tu pun masih ramai nak sokong lagi.. ntahlah malaysiaku.. ingat kecik2 dulu nyanyi oh malaysia tanahairku..

john berkata...

gua tggu lu speaker pandika amin kt luar stu ari nti..
jgn sombong sgt la...!!!!!!!
inikah sikap speaker dewan rakyat?????!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Untuk berdepan dengan orang gila kita mesti buat gila-gila.Nak berdepan dgn Be End tak perlu tunjuk kematangan. Kena buat gila. Gila kena ajar dengan buat gila.

abu muaz berkata...

besok tolong angkat pandikar dengan kerusinya sekali...tengok apa tindakan UBN.Esok juga lantik sorang speaker baru tengok apa UBN kata.Buatlah sehingga UBN tak terkata-kata...

anakjatiperak berkata...

Bah lontok..ko tak ada hak nak cakap pasal Islam dan Allah sebab ko pernah cakap dalam blog misbah munir "bah tak faham agama awak" bermakna ko bukan dari golongan kami. Apakah ko dah perbaharui syahadah ko di depan Mufti Perak? Ko cakap betui2..apa agama ko?

Kalau ko memang Bah lontok(real man) dan bukan dari kalangan kami, jangan nak sibuk pasal agama kami...

Tanpa Nama berkata...

aku banggo dio d halau kelua,,
nmpak mcm hero,,
RUCK RULES

mohahz berkata...

skrg ni byk perkataan2 yg sensitif semenjak najib jd pm malaysia.bukan setakat perkataan warna pakaian pon dh jd isu keselamatan awam dh.
cerita ceriti menyentuh sensitiviti kaum x plak jd isu keselamatan awam.

Tanpa Nama berkata...

kita bukan bercerita soal beradab atau tidak.. sedangkan UMNO/BN sudah tidak beradab lagi dari lahir hingga kini.. ada yang bertegas mahu membelanya lagi ke.. jangan hujah kena buruk dibalas baik pula.. sedangkan mempertahankan prisip ada hadnya dan sudah sampai masanya ada tindabalasnya sehingga perjuangan PRU13 berlaku, jangan terlalu lama dipendam nanti sejuk dna basi.. dan itulah yang ditunjukan oleh sejarah... sedarlah rakan .. jangan terlalu naif untuk memperjuangan keadilan dan kebenaran.. hidup Islam.

Tanpa Nama berkata...

satu drp hikmah tindakan mp baru ini ialah dpt memulih dan mengangkat semula martabat dan kuasa speaker yg akhir-akhir ini agak merudum

Tanpa Nama berkata...

kalau kes dewan undangan negeri perak tak boleh dibawa ke perlimen eloklah perak keluar daripada malaysia. saya nak jawab bah lontok.kalau isteri anta dilarikan atau dikebas orang anta nak tunggu dia hantar balik.

Tanpa Nama berkata...

ada juga sayangkan UMNO dengan agenda kerajaan perpaduan... ptuih!

Tanpa Nama berkata...

Nasihat buat Nizar,jangan gopoh dalam sebarang tindakan,bertenang sikit,jangan peningkan kepala PJ baru...tunjukkan adab/akhlak jamaah agar lebih dihormati dan disegani kawan dan lawan..wallahualam

Tanpa Nama berkata...

yb nizar i love you.hero perak geng dato maharaja lela dah sampai..jeng..jeng..

ubatkuat berkata...

kalau dah selalu sangat dibuli ,,aku rasa bapok tepi jalan pun marah,,,kalau kedaulatan negeri sendiri diceroboh orang,,aku rasa orang kurang upaya pun mengamuk,,kalu dah selalu tengok kemungkaran depan mata,,aku rasa yg buta pun boleh menyerang,,kalau dah selalu berlembut dengan kekerasan,,aku rasa patung tugu negara mampu bernyawa dan melawan,,kalau dah kaki dan tangan tak mampu nak bergerak ,,dengan dagu aku sendiri pun aku terus melawan kemungkaran,,,bukan senang nak perangi amalan keburukan dengan budi bahasa terhadap puak2 sekular ni

uwaistrading berkata...

syabas ds nizar,
wakil rakyat yg macam ni yg kami mahu bukan yg jadi pak angguk je,kami habis-habisan mengundi ds,kami tidak tidur malam memasang bendera,sepanduk berkempen utk memenangkan ds,inilah yg kami mahu-mmperjuangkan kehendak rakyat, bukan kehendak keparat,kroni yg kaya raya.wakil rakyat yg membisu dlm dewan,diluar sibuk mcm2 pengerusi syarikat(himpun kekayaan).

Tanpa Nama berkata...

"yab nizar, depa dah takut. yab nizar, buat undi tak percaya kat pandikar dia tak boleh jaga parlimen,lantik speaker baru.kalau tak mau turun kita panggil unit amal tarik dan kurung dia. kita panjat kerusi speaker." ....jangan buat.., kita bukan macam depa, pakai polis. kita pakai rakyat.undi rakyat.terus mara wahai pas .(dari undi pos)