22 Jun 2009

TERBUKTI TEE KEAT PENAKUT UMNO

oleh 1Utama 1Ismud-Semarak
bypass308.blogspot.com

akhirnya, at last, tee keat penakut Umno turut bersuara selepas "dipaksa" secara tidak langsung oleh Chua Soi Lek kelmarin, apabila Soi lek ketika berada di kelantan membuat kenyataan bahawa MCA juga boleh berunding dengan DAP atau Pas.

maka, dengan tak reti malu dan akibat terdesak dengan keberanian yang ditunjukkan timbalannya itu, Tee Keat Penakut Umno menciplak kata-kata Soi Lek hari ini, baca seperti mana dilaporkan Bernama - KUALA LUMPUR: MCA hari ini mengulangi kesanggupannya untuk berdialog dengan mana-mana parti politik termasuk DAP, PAS dan Parti Keadilan Rakyat (PKR), demi kepentingan rakyat dan negara.


Presidennya Datuk Seri Ong Tee Keat berkata ia bukan perkara baru, malah tahun lepas lagi semasa menyandang jawatan Naib Presiden MCA lagi beliau sudah menyatakan perkara itu.

Beliau yang juga Menteri Pengangkutan berkata peluang berdialog akan memberi ruang kepada MCA serta rakyat untuk mengetahui sama ada DAP masih bersekongkol dengan PAS atau sebaliknya.

"Orang ramai hendak tahu juga bila berdialog nanti, setakat mana DAP ini sanggup maklumkan kepada rakyat bahawa yang ia (DAP) tidak lagi sekongkol dengan PAS, nak tahu juga setakat mana dia sanggup sekongkol atau tidak," katanya kepada pemberita selepas melancarkan Majlis Hari Keluarga Pandan Perdana 2009 di sini, hari ini.


Beginilah sikap Tee Keat Penakut Umno yang dikenali selama ini oleh kaum Cina,berani dengan anak-beranak Cina, berani hanya berdepan Soi Lek yang telah dicantas tangan kanan dan kirinya. bila bercakap mula pula lebih-lebih.

dia kata perbincangan akan membolehkan rakyat tahu sama ada DAP masih bersekongkol dengan Pas. apa punya otak umno ni, dia tidak pula tanya diri, sama ada MCA akan beritahu rakyat sejauh mana dia sanggup bercerai dari BN. Ini dok tanya soalan bongok, DAP sebantal dengan Pas tak boleh, tapi MCA sekatil dengan Umno tak apa?

pokoknya, orang tak peduli apa awak nak tanya DAP masa berunding sebab soalan yang sama juga akan terkena kepala sendiri. yang semua kaum cina, rakyat dan ahli MCA perhatikan sekarang ialah, Tee Keat Penakut Umno hanya singa bertaring palsu.

apa saja yang Soi Lek buat dia nak sental, nak jugak biar kelihatan dia lebih pandai daripada Soi Lek. kalau kamu berani dan benar-benar berjuang bukan atas anggukan bawah ketiak umno,patutnya awaklah orang pertama kena ketok kepala umno yang sibuk nak sunting Pas tanpa pedulikan perasaan bini tuanya MCA, bini keduanya MIC, bini ketiganya Gerakan dan bakal jandanya PPP....

Tee Keat...Tee Keat...kau memang keramruk kuasa sehingga tenggelam dalam keangkuhan amat sangat. angkuh tapi angguk bila jumpa umno. memang layak nama baru Tee Keat Penakut Umno.

Tiada ulasan: