01 Ogos 2009

Selamat datang Ogos....

Cina Islam menulis :

Ogos datang lagi, berarti kita semakin melangkah ke penghujung tahun 2009. Yang pasti bila bercakap mengenai Ogos teringat peristiwa besar iaitu sambutan ulang tahun kemerdekaan negara Malaysia dari penjajahan. Yang lebih jelas dari penjajahan British kepada penjajahan kuasa sekian lama oleh BN dan UMNO sehingga negara kita berada ditahap yang tidak sepatutunya, dalam semua segi dan bidang.

Bercakap mengenai bahasa, UMNO sendiri yang mengimport bahasa inggeris sehingga PPSMI dilihat oleh saya sebagai usaha untuk mematikan penguasaan bangsa Melayu sebagai bahasa ibunda . Menggunakan Bahasa Inggeris dalam PPSMI adalah pennjajahan bentuk baru kepada satu sistem yang sekian lama dibuktikan boleh menggunakan Bahasa Melayu, malah lebih berkesan, efektif dan berhemat . maksud saya tidak memerlukan bajet tambahan.

Rakyat terus dijajah dengan pemikiran kuno dan khurafat kononnya hanya BN yang mampu mentadbir negara ini, seterusnya dikaitkan dengan pembangunan kebendaan. Walaupun beberapa negeri telahpun dikuasai oleh pakatan Rakyat, sikap bebal ingin mempengaruhi rakyat terus berlangsung dengan tetap melebalkan kami sebagai pembangkang walaupun sudah memerintah negeri tersebut. Misalnya di Kedah disebutkan oleh media UMNO sebagai pakatan pembangkang yang memerintah negeri Kedah.."kepala otak dia"!!

Itulah gambaran bahawa rakyat ingin dibodohkan bahawa hanya BN layak dipanggil kerajaan walaupun sudah kalah teruk dalam PR ke 12 dan yang malunya dalam 6 pilihanraya kecil BN mampu menang satu sahaja di Batang Ai.

Sekarang Permatang Pasir menuntut rakyat memilih sekali lagi, meninggal dunia Hj. Mohd. Hamdan Abdul Rahman awal pagi semalam menggempar seluruh negara, dan ternyata satu kehilangan besar kepada PAS. Dia telah menang sejak 1999 dan bertahan pada 2004 dan dalam PR Umum yang lepas menang untuk kali ke 3. Allah lebih menyangi Hj. Hamdan dalan kita semua redha dengan setiap kematian yang telahpun dijanjikan kepada setiap insan yang bernyawa dan berjiwa.

Ogos yang datang menggamit satu suasana politik baru di Malaysia bila saya jangkakan hampir pasti PRK Permatang Pasir akan berlaku sebelum Ramahdan iaitu sekitar 22 Ogos. Kalau diperhitungkan 60 hari dari isnin ini setelah mendapat pengesahan kekosongan di situ maka selewat-lewatnya hari mengundi mestilah pada atau sebelum 3 oktober 2009.

Jika mengabil kira kemungkinan PRK diadakan pada selepas hari raya berarti , Saya perkirakan waktunya sangat sempit dan dijangka ia tetap belaku pada 0gos 2009.

Mengenai pilihanraya pada bulan ramadhan, saya lihat ianya tidak akan berlaku dan diperkirakan SPR dan tokenya BN tidak memilih pada bulan itu. Sangat tidak sesuai dalam bulan yang mulia dan bulan ibadah itu kita kena berkempen. Namun semuanya sanggup turun padang sekiranya itulah kemahuan BN dan SPR.

Apa pun BN sudah umumkan dia akan bertanding. Pengerusi UMNO negeri yang diimport dari Perak, Zahid Hamidi mengumumkan jentera BN akan digerakkan pada bila-bila masa.

Lupakah Zahid bahawa Pematang Pasir masih dalam Parlimen Permatang Pauh dan adik beradiknya adalah Penanti yang kamu tidak bertanding dalam PRK lepas. Kalau menolak bertanding di Penanti dengan katanya helah politik, membazir dan kalau menangpun tidak dapat rampas pulau pinang. Apakah alasan Zahid sehingga gelojoh sangat mengumumkan bertanding di Permatang Pasir.

Yang pasti UMNO cuba mendekati kubur besar yang sedia digali oleh pemimpin BN di Permatang Pauh. banyak janji BN masih merupakan pembohongan di PRK Permatang Pauh. Semuga Rakyat siap sedia untuk sekali lagi menumbangkan calon BN yang akan diwakili oleh UMNO.

Ogos akan menyaksikan BN dan UMNO sekali lagi dimalukan...InsyaAllah.

2 ulasan:

M Rizal berkata...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
abu muaz berkata...

Nak tanding buat apa lagi? Ni kawasan PAS.... zaman susah PAS menang inikan zaman orang semua telah TOLAK BN. Buang duit je tuuu... kesianla kat polis-polis kita mereka kena duduk lagi dalam khemah-khemah putih tu.Cukupla BN.Cukupla. Tunggu je PRU 13 nanti.