21 November 2009

Husam ; Berkerja terus menerus untuk pilihanraya

Oleh : khairul azman sakri

LENGGONG: Ahli Jawatankuasa PAS Pusat, Datuk Paduka Husam Musa memberikan suntikan semangat kepada peserta-peserta Ketua 10 (K10) Jentera Pilihanraya Kawasan (JPK) PAS bagi lima kawasan Parlimen Zon Utara Perak supaya bekerja terus menerus untuk menghadapi pilihan raya.

Husam yang juga Exco Kerajaan Negeri Kelantan, dalam ucapan motivasinya meminta semua petugas pilihan raya PAS menganggap pilihan raya akan berlaku bila-bila masa saja dari sekarang.

Katanya, kita sudah 12 kali kalah (walaupun menang di beberapa negeri termasuk Perak pada Pilihan Raya Umum lalu), kita akan meneruskan kerja kita bagi memastikan pilihan raya ke-13 nanti kita menang dan berjaya memerintah.

"Dalam keadaan sekarang ini, khususnya di Perak setelah Kerajaan Pakatan Rakyat dirampas, pilihan raya kemungkinan besarnya akan diadakan secara mengejut.

"Kemungkinan juga akan diadakan tidak secara mengejut, tetapi sama ada secara mengejut atau tidak, persiapan mesti dibuat sepanjang masa," katanya pada kursus di Dewan Milenium Lawin dekat sini baru-baru ini.'

Kursus mulai jam 9 pagi hingga 4 petang itu turut dihadiri Yang Dipertua PAS Kawasan Lenggong, Haji Razman Haji Zakaria, Ketua K10 Perak, Saudara Abdul Rahim Mohd Noordin, Setiausahanya, Saudara Zafrullah Mohamad dan dua pembentang kertas kerja dari Kelantan.

Lima JPK PAS terbabit ialah JPK Lenggong, JPK Gerik, JPK Kuala Kangsar, JPK Padang Rengas dan JPK Sungai Siput.

Husam berkata, persediaan untuk menghadapi pilihan raya mesti disiapkan sepanjang masa dari sekarang, nukan hanya setelah hendak diadakan pilihan raya baru hendak bersedia.

Katanya, sekiranya kita tidak berusaha, amat sukar hendak diberi kemenangan, tetapi walaupun setelah kita berusaha allah tidak juga beri kemenangan, kita kena terima hakikat bahawa belum masanya lagi untuk kita menang.

Beliau seterusnya menyingkap sejarah bagaimana Sultan Muhammad Al-Fateh berjaya menawan Kota Konstantinople, di mana tokoh yang menepati Sabda Rasulullah SAW itu dididik sejak kecil untuk lahir sebagai seorang pemimpin yang menepati ciri-ciri sebagai seorang pemimpin Islam.

Katanya, ketika usaha untuk menawan kota berkenaan, Muhammad Al-Fateh bukan saja mempersiapkan diri dan tenteranya dengan kelengkapan fizikal, tetapi juga kelengkapan dari segi rohaninya.

"Oleh itu untuk menang tidak hanya setakat kekuatan fizikal, hubungan dengan Allah juga sangat penting," katanya.

Husam berkata, selain kita membuat persiapan secara optimum dari segi fizikal, bagi mendekatkan hubungan kita dengan Allah, sesekali perlu kita berhimpun mengadakan Qiamullail, memperkukuh Usrah dan sebagainya.

Tiada ulasan: