12 November 2009

PESURUHJAYA PAS PERAK LETAK HARAPAN TINGGI KEPADA PASTI

Email : mohd hafez sabri

Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain, dalam kenyataannya beliau meletakkan satu harapan yang tinggi kepada PASTI agar menjadi duta kepada jemaah PAS kepada masyarakat. Menurut beliau, ini kerana PASTI sangat dekat dengan masyarakat melalui pelbagai aktiviti yang boleh dijalankan selain aktiviti pengajaran & amp pembelajaran di bilik darjah.

Melihat prestasi cemerlang PASTI negeri Perak dalam meningkatkan jumlah kelas dan murid PASTI setiap tahun, Ustaz Abu Bakar Hussain sangat yakin, suatu ketika nanti PASTI akan diterima oleh seluruh lapisan masyarakat di Perak.

Menurut beliau, guru PASTI juga sangat tinggi pengorbanannya, elaun yang diterima tidak seberapa, tetapi semangat dan komitmen mereka dalam mencurahkan bakti dan ilmu kepada murid-murid wajar dipuji. Mereka bukan sahaja terlibat dengan aktiviti pendidikan malahan terlibat dengan aktivti kemasyarakatan melalui penglibatan mereka yang aktif dengan Mulsimat, Nisa’ dan Jentera Pilihanraya Kawasan.

Badan Perhubungan PAS Perak, mengucapkan tahniah kepada Dewan Pemuda PAS Perak dan Jabatan PASTI Perak atas usaha gigih yang dilakukan, semoga dengan usaha dakwah yang mulia ini, PASTI akan melahirkan ramai lagi anak-anak yang dapat mengenali dan mempelajari ajaran Islam sedari mereka kecil lagi, jelas beliau.

Tiada ulasan: