12 November 2009

SIDANG DUN 28 OKTOBER 2009: ZAMBRY BODOHKAN RAKYAT

Oleh : safarizal saleh

Kenyataan Media (10 November 2009)

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) pelik dengan catatan terbaru di dalam blog rasmi Datuk Seri Dr. Zambry Abdul Kadir yang jelas memperbodohkan rakyat Negeri Perak khasnya dan rakyat Malaysia amnya malah seluruh dunia yang melihat sendiri apa yang telah berlaku semasa Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak pada 28 Oktober 2009 yang lalu.

DPPN Pk akan terus mempersoalankan kedudukan Datuk R. Ganesan yang jelas tidak mempunyai kuasa sebagai seorang Speaker yang sah kerana tiada tindakan dengan peruntukan yang ada sebagai Speaker bagi menghukum Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) yang dikatakan melanggar Peraturan-Peraturan DUN Perak sehingga hari ini. Ganesan sebagai seorang peguam jelas tidak memahami kedudukannya di dalam perkara ini.

DPPN PK juga cukup hairan dan pelik melihat ADUN-ADUN UMNO yang sebelum ini di lihat begitu garang termasuk Zambry menjadi jinak dan terlalu baik semasa di dalam Sidang DUN baru-baru ini. Perkara ini jelas menunjukkan mereka gilakan kuasa dan sanggup berlakon untuk membuktikannya.

DPPN Pk yang pernah melihat gelagat Dato Seri Diraja Haji Mohammad Tajol Rosli Mohammad Ghazali, Datuk Seri Raja Ahmad Zainuddin Raja Omar, Datuk Hasbullah Osman dan ramai lagi pahlawan-pahlawan yang garang semasa sidang DUN Perak dahulu terlalu baik dan sopan di dalam sidang DUN pada 28 Oktober baru-baru ini pula. Inilah rahsia ADUN-ADUN UMNO setelah merampas kuasa dan cukup pandai berlakon demi menipu rakyat.


DR. RAJA AHMAD AL-HISS
Setiausaha,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Tiada ulasan: