19 Januari 2010

MENGAPA KRISTIAN BERIYA-IYA INGIN NAK GUNA NAMA ALLAH????

03 Safar 1431H
Email : Amin Fadzlan

Salam 2 all.

Saya perturunkan diatas contoh risalah yang diterbitkan untuk membuktikan betapa penggunaan nama ALLAH yang ternyata disalahgunakan dari kacamata aqidah Islam, dan jelas mengelirukan dan boleh membawa kesan negatif kepada keharmonian dan ketenteraman awam dalam negara kita.

Sebenarnya ALLAH telah memberi amaran dan peringatan kepada kita umat Islam tentang dakyah dan konspirasi halus Yahudi & Kristian ini yang tidak akan redho dan setuju dengan kita umat Islam selama-lamanya selagi kita tidak mengikut cara kehidupan dan kemahuan mereka:



Al Baqarah: 120
"Sesungguhnya Yahudi dan Kristian tidak akan redho dengan kamu selama-lamanya sehinggalah kamu menurut cara hidup mereka. Katakanlah 'sesungguhnya petunjuk ALLAH itulah petunjuk yang benar'. Dan sesungguhnya jika kamu memilih untuk mengikuti kemahuan Yahudi dan Kristian ini setelah datang kepada kamu 'ilmu (Al Quran), maka ALLAH tidak lagi menjadi pelindung dan penolong bagimu".

Dan ALLAH menceritakan kepada kita tentang kesesatan, kekufuran dan kesyirikan golongan Yahudi & Kristian ini dengan menyalahgunakan nama ALLAH ini:

At Taubah: 30-32
"Kaum Yahudi mengatakan , 'Uzair itu anak ALLAH' dan kaum Kristian pula berkata 'Isa (Jesus) itu anak ALLAH. Demikian itulah ucapan mereka dengan mulut mereka, mereka meniru perkataan orang-orang kafir yang terdahulu. Dila'nati ALLAH mereka, bagaimana mereka sampai berpaling".

"Mereka (Yahudi & Kristian) menjadikan orang 'alimnya, dan rahib-rahib mereka sebagai tuhan selain ALLAH, dan (juga mereka mempertuhankan) Al Masih Putera Maryam (Jesus); padahal mereka hanya disuruh menyembah ALLAH Tuhan Yang Satu, tidak ada tuhan (yang berhak disembah) selain Dia (ALLAH).. Maha suci ALLAH dari apa yang persekutukan".

Mereka mahu memadamkan cahaya (agama) ALLAH dengan mulut (ucapan-ucapan) mereka, dan ALLAH tidak menghendaki selain menyempurnakan cahayaNya, walaupun orang-orang kafir tidak menyukainya"..

Dan ALLAH menegaskan bahawa apa jua pun, ALLAH telah mengutuskan Rasul dan kitab Al Quran yang benar dan hak, dan akan pasti menang atas segala agama lain, walaupun kafir musyrikin tidak suka dengannya.

At Taubah: 33
"Dialah ALLAH yang telah mengutus RasulNya (Muhammad) dengan membawa petunjuk (Al Quran) dan agama yang benar, untuk dimenangkannya atas segala agama, walaupun orang-orang musyrik tidak suka!".

Dan ALLAH memberikan penegasan yang muktamad tentang hakikat ketuhanan dan ketauhidan kepada ALLAH ini.

Al Ikhlas: 1-4
"Katakanlah, "Dialah ALLAH Tuhan Yang Maha Esa (Satu), ALLAH adalah Tuhan yang bergantung kepadaNya segala sesuatu, Dia tiada beranak dan tiada pula diperanakkan, dan tidak ada sesuatu pun yang sekufu (setaraf) dengan Dia".

Malahan sebenarnya isu penggantian nama God kepada 'ALLAH' ini juga muncul di Eropah Isnin lepas. Seorang tokoh kanan Roman Kristian Katolik di Belanda yang berusia 71 tahun Bishop Tiny Muskens mencadangkan supaya penganut Kristian menggantikan nama God kepada 'ALLAH', namun cadangan beliau dibantah keras oleh tokoh-tokoh Kristian Euro-Amerika.

Seorang tokoh dan ilmuan Kristian di Amerika, Dr. R. Albert Mohler, Jr., President of The Southern Baptist Theological Seminary, menegaskan bahawa, " it is inappropriate for Christians to call God "Allah" based on irreconcilable theological differences associated with the name "Allah" and core Christian beliefs.The key condition behind calling the Christian God "Allah" is that "Allah" must refer to the same God as the one in the Bible. However, this requirement presents “ a huge problem for both Muslims and Christians, ” contends Mohler.The theologian pointed out that the Qur ’ an explicitly denies that "Allah" has a son, and Islam considers the idea of a triune God to be blasphemy. “ Thus, from its very starting point Islam denies what Christianity takes as its central truth claim – the fact that Jesus Christ is the only begotten Son of the Father, ” wrote Mohler on his web blog Wednesday. “ If "Allah" has no Son by definition, "Allah" is not the God who revealed himself in the Son.. How then can the use of "Allah" by Christians lead to anything but confusion … and worse ? ” .


Berdasarkan itu, saya ingin bertanya kepada segelintir Melayu di Malaysia ini yang beriya-iya sangat menyokong kemahuan segelintir Kristian di Malaysia ini yang mahu menggunakan nama ALLAH dalam bentuk triniti- bahawa ALLAH itu adalah Tuhan Bapak, Tuhan Anak & Roh Suci, apakah kamu bersetuju dan redho dengan kemahuan itu? Bagaimana kita boleh sampai menjadi golongan yang 'summum bukmum 'umyum faahum-buta, pekak dan bisu!! "Ingatlah " Ar ridho bil kufr..kufr. Mereka yang redho dengan kekufuran itu adalah kafir!! Na'uzubillah minzaalik.

Sebab itu saya menyeru kepada diri saya dan seluruh umat Islam yang masih punya walau sekelumit iman, bertaubatlah kita kepada ALLAH dan kembalilah kita kepada petunjuk Al Quran dan Sunnah. Ingatlah pesanan ALLAH di dalam surah Al Baqarah:2, " sesungguhnya Al Quran itu tiada sedikit pun keraguan kepadanya, menjadi petunjuk bagi mereka yang menuju ketaqwaan". Dan ingatlah pesanan Rasulullah saw dalam khutbatul wida', " aku tinggalkan kepada kamu dua perkara, yang selagi kamu berpegang kepadanya nescaya kamu tidak akan sesat..iaitu Al Quran dan Sunnahku". "Dan sampaikanlah kepada mereka yang tidak hadir pada hari ini (hari wukuf haji Rasulullah), semoga mereka yang terkemudian yang mendengarnya lebih memahaminya".

Dan pesan saya kepada diri saya dan saudara/i yang se aqidah dengan kalimah Tauhid Laa ila ha illallah, janganlah kita terpedaya dan terpesona dengan mainan hidup didunia ini. Janganlah kita menjadi saperti kalkatu, yang begitu terpesona dengan keasyikan cahaya pemusnah, dan terus berebut pergi kapadanya walaupun mereka tahu cahaya itu akan memusnahkan mereka. Janganlah kita menjadi Muslim Al-Kalkatu, sehingga sanggup menjual agama dan Tuhannya sendiri demi mengejar sedikit habuan didunia ini!!

Ya ALLAH, persaksikanlah bahawa aku telah menyampaikan amanat itu. Semoga ALLAH memberikan keampunanNya, dan menganugerahkan petunjuk, taufiq dan hidayahNya, dan memberikan istiqomah dalam perjuangan membela, mempertahan, dan menobatkan syariat dan risalah tauhid ini. Ameen ya robbal 'alameen.

Wassalam.


9 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kita hendaklah menjelaskan kalimah allah yang haq kepada mereka, lebih mudah mereka menganut islam insyaallah

Tanpa Nama berkata...

pengajaran tauhid yang menyeluruh harus diajar kepada pelajar, bukan setakat amalan ibadah sahaja, termasuk perbandiangan islam dan kristian.

Tanpa Nama berkata...

"Jelaskan kalimah Allah kepada mereka. Lebih mudah mereka menganut Islam Insha Allah."

Kalau kail panjang sejengkal , lautan dalam jangan di duga.

david ahmad muniandy berkata...

mari hangpa semua baca di bawah ini
kata-kata si Paulus itu

"Baiklah, aku(Paulus) sendiri tidak merupakan suatu beban bagi kamu, tetapi dalam kelicikanku aku telah menjerat kamu dengan tipu daya." (2 Korintus 12:16)

Untuk pengetahuan, Yesus tidak pernah pun membatalkan apa yang terkandung dalam Taurat. Maknanya Jesus bukanlah mahu mencipta agama baru tapi mahu membetulkan akidah kaum Bani Israel yang telah terpesong ajarannya. Dan semua orang tahu pengasa christian adalah Paul. Paul yang banyak menyesatkan orang kristian sekarang.

Nabi Isa(Yesus Kristus) sendiri pun tidak pernah memutar belit kitab Taurat pun

"Janganlah kamu menyangka, bahwa Aku (Yesus) datang untuk meniadakan hukum Taurat atau kitab para nabi. Aku datang bukan untuk meniadakannya, melainkan untuk menggenapinya. (Matius 5:17)

Karena Aku berkata kepadamu: Sesungguhnya selama belum lenyap langit dan bumi ini, satu iota atau satu titikpun tidak akan ditiadakan dari hukum Taurat, sebelum semuanya terjadi. (Matius 5:18)

Karena itu siapa yang meniadakan salah satu perintah hukum Taurat sekalipun yang paling kecil, dan mengajarkannya demikian kepada orang lain, ia akan menduduki tempat yang paling rendah di dalam Kerajaan Sorga; tetapi siapa yang melakukan dan mengajarkan segala perintah-perintah hukum Taurat, ia akan menduduki tempat yang tinggi di dalam Kerajaan Sorga. (Matius 5:19)

Maka Aku berkata kepadamu: Jika hidup keagamaanmu tidak lebih benar dari pada hidup keagamaan ahli-ahli Taurat dan orang-orang Farisi, sesungguhnya kamu tidak akan masuk ke dalam Kerajaan Sorga. (Matius 5:20)

kita lihat bagaimana kristian mengutuk hukum taurat dan ikut jejak langkah si paulus.

Kamu tahu, bahwa tidak seorangpun yang dibenarkan oleh karena melakukan hukum Taurat, tetapi hanya oleh karena iman dalam Kristus Yesus. Sebab itu kamipun telah percaya kepada Kristus Yesus, supaya kami dibenarkan oleh karena iman dalam Kristus dan bukan oleh karena melakukan hukum Taurat. Sebab: "tidak ada seorangpun yang dibenarkan" oleh karena melakukan hukum Taurat. (Galatia 2:16)

kesimpulannya adalah

Hukum Taurat merupakan bagian dari ajaran Yesus yang wajib dilaksanakan oleh umatnya (Matius 5:19)

Ya Ya Ya!!! itulak komen dari mulut orang kristian kalau kita beri petikan ayat di atas. Tapi apa kesannya? mereka tetap cuba membutakan hati mereka kerana mereka yakin syurga adalah tempat mereka. Sedangkan itu adalah janji2 yang dibuat oleh mereka sendiri. Mereka nyata umat Paulus bukannya Umat nabi Isa a.s.

bersambung....

david ahmad muniandy berkata...

Kristian sendiri pun tak ikut jejak langkah nabi Isa Yesus Kristus mengambil wudhuk solat, berpuasa dan mengajarkan sujud serta berdoa ketika sedang sujud.

Tetapi apabila engkau berpuasa, minyakilah kepalamu dan cucilah mukamu, (Matius 6:17)

Maka Ia (Yesus) maju sedikit, lalu sujud dan berdoa, kata-Nya: "Ya Bapa-Ku, jikalau sekiranya mungkin, biarlah cawan ini lalu dari pada-Ku, tetapi janganlah seperti yang Kukehendaki, melainkan seperti yang Engkau kehendaki." (Matius 26:39)

Musa dan Harun serta anak-anaknya membasuh tangan dan kaki mereka dengan air dari dalamnya. Apabila mereka masuk ke dalam Kemah Pertemuan dan apabila mereka datang mendekat kepada mezbah itu, maka mereka membasuh kaki dan tangan--seperti yang diperintahkan TUHAN kepada Musa. (Keluaran 40:31-32)

Maka pergilah Musa dan Harun dari umat itu ke pintu Kemah Pertemuan, lalu sujud. Kemudian tampaklah kemuliaan TUHAN kepada mereka. (Bilangan 20:6)

Aku akan mengadakan perjanjian antara Aku dan engkau, dan Aku akan membuat engkau sangat banyak." Lalu sujudlah Abram, dan Allah berfirman kepadanya: (Kejadian 17:2-3)

kristian sendiri mengikut sunnah Paulus menyanyi dalam gereja bukan ikut sunnah nabi Isa Yesus Kristus

dan berkata-katalah seorang kepada yang lain dalam mazmur, kidung puji-pujian dan nyanyian rohani. Bernyanyi dan bersoraklah bagi Tuhan dengan segenap hati. (Efesus 5:19)

Hendaklah perkataan Kristus diam dengan segala kekayaannya di antara kamu, sehingga kamu dengan segala hikmat mengajar dan menegur seorang akan yang lain dan sambil menyanyikan mazmur, dan puji-pujian dan nyanyian rohani, kamu mengucap syukur kepada Allah di dalam hatimu. (Kolose 3:16)

Kesimpulan

Menyanyi di gereja bukanlah ajaran Yesus, tetapi ajaran Paulus (Efesus 5:19)

Tuhan menciptakan akal untuk manusia untuk berfikir dan mencari kebenaran.untuk membezakan yang mana baik dan yang mana buruk. Tapi "tuhan" memberikan bible yang banyak memberikan kefahaman yang berbeza2 dari segi asasnya. Bagus "tuhan" tidak berikan manusia akal supaya manusia tak berfikir akan kelemahan kitab tersebut.

Bayangkan anda ingin membeli sebuah buku matematik. di halaman 13 dinyatakan 2+2=4. dan dihalaman 14 dinyatakan 2+2=6. Anda mahu beli dan guna buku tersebut????

david ahmad muniandy berkata...

jadi sudahkah bezanya ajaran kristian paulus dan ajaran nabi Isa Yesus Kristus. Sebab ajaran nabi Isa Yesus Kristus mengtauhidkan bani Israel kepada Allah dan utamakan ajaran kitab taurat iaitu kitab Torah dalam bahasa Ibrani.

kristian tak boleh guna kalimah ayat perkataan Allah kalau nak guna kena ikut sunnah nabi Isa Yesus Kristus kena sebut "Yahwah" sebab "Yahwah" adalah dalam bahasa Ibrani iaitu sang pencipta.

Kita umat Islam kena ikut sunnah nabi Muhammad s.a.w. kena sebut dalam bahasa Arab dalam kalimah perkataan "Allah".

david ahmad muniandy berkata...

kitab taurat mempunyai sepuluh perintah Allah dalam sepuluh perintah Allah berpecah-pecah berbahagi-bahagi kepada berpuluh-puluh jenis perintahnya salah satu bahagian didalam pecahan berpuluh-puluh perintahnya adalah salah satu berbelas-belas hukuman hudud kepada bani Israel.

Tanpa Nama berkata...

apbila Allah SWT mengutuskan Rasul SAW dan kitab al Quran, maka terputuslah semua amalan agama samawi.semua ajaran dari zabur, taurat n injil terbatal dgn datangnya/adanya al Quran n hadis. Mula dri situ, baik org yahudi yg warak atau kristian yg warak atau penganut2 agama lain yg warak, SELAIN ISLAM, jika masih berdegil n tidak mahu memeluk/mengikut islam, KESEMUA NYA AKAN KEKAL DALAM SIKSA NERAKA.. wallah hu a"lam. pesan manok agam

david ahmad muniandy berkata...

rukun Islam kata percaya kepada kitab-kitab iaitu kitab Taurat,Zabur,Injil dan Quran.
maka kita kena percaya keempat-empatnya, cuma kitab injil yang palsu ada kat pasaran cuma bercampur aduk ayat yang betul campur aduk dengan ayat yang tak betul itu sahaja.
kalau rukun Islam suruh kita percaya ayat suci Al-Quran sahaja kita kena percaya Al-Quran sahaja yang wujud dan terputus kesemua kitabnya, cuma taurat,zabur,injil kesemuanya ada dalam Al-Quran.

kalau kitab injil tulin secara tiba-tiba wujud di depan mata kita, kita tetap kena ambil air wuduk pegang kitab injil tulin dan simpan seperti kita pegang Al-Quran.

tetapi aku percaya kitab Injil tulin masih simpan dalam gereja pusat di vatican cuma mereka tak heboh kalau heboh satu dunia sudah Islam.