15 April 2010

Hulu Selangor: MIC Adakan Mesyuarat Tergempar Malam Ini

29 Rabiulakhir 1431H.

Ekoran desas-desus kemungkinan pemimpin pilihan MIC tidak dipilih sebagai calon yang akan mewakili Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya kecil Parlimen Hulu Selangor, parti itu akan mengadakan mesyuarat tergempar jawatankuasa kerja pusat (CWC) malam ini.

Ketua Penerangan MIC, P. Kamalanathan berkata, pada mesyuarat tersebut MIC akan membuat keputusan penting mengenai pendirian sebenar parti itu mengenai pemilihan calon terbaik pada pilihan raya yang bakal diadakan 25 April ini.

"Malam ini Presiden parti akan buat keputusan mengenai pendirian parti, keputusan malam ini melambangkan hasrat dan keinginan sebenar MIC," katanya kepada mStar Online di sini hari ini.

Ketika kurang 24 jam BN akan mengumumkan calonnya, cakap-cakap kuat mengatakan bahawa parti itu akan mempertaruhkan Timbalan Ketua Pemuda MIC Pusat, V. Mugilan sebagai calon.

Ini bererti kepimpinan tertinggi BN menolak Timbalan Presiden MIC, Datuk G. Palanivel yang dicadangkan parti itu.

Mesyuarat tergempar itu akan dipengerusikan oleh Presiden MIC, Datuk Seri S. Samy Vellu pada pukul 10 malam ini di Ibu Pejabat MIC.

Menurut Kamalanathan, parti itu mahu melihat wakil pilihan MIC sendiri dan bukannya proksi mana-mana parti komponen BN termasuk Umno untuk bertanding pada pilihan raya kecil berkenaan.

"Walaupun desas-desus berkenaan tidak semestinya 100 peratus benar, tapi kami menerima banyak rungutan daripada akar umbi.

"Kebanyakan mereka mahu calon yang dipilih oleh MIC sendiri bertanding dan bukannya calon pilihan Umno," katanya.

Jelas beliau, memandangkan BN bersetuju memberi peluang kepada MIC bertanding pada pilihan raya Parlimen Hulu Selangor, maka parti itu juga berhak menamakan calon pilihan mereka untuk bertanding.

"MIC diberi tanggungjawab ini (bertanding), maka wajib diberikan peluang untuk MIC memilih calon sendiri," katanya.

Ditanya sama ada parti itu masih mempunyai masa untuk 'melobi' agar calon pilihan mereka dipilih sebagai calon, beliau berkata: "Selagi BN belum umumkan secara rasmi, selagi itu kita mempunyai masa untuk melobi dan tetapkan pendirian." Mstar/-

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau aku di tempat Samy Vellu..
dah lama aku letak jawatan..
buat ape duduk lagi dah takde kuasa..
lalu ke jadi lembu ditarik hidung ikut je kemana pgi...
tgk mcm ketua wanita MCA demi maruah terus letak jawatan...
tapi mcm Samy Vellu aku tak pecaya sebab dia.. yes man...yes man.. boleh man talak masaalah man
tarak apa2 man.. janji duit masuk man..

Tanpa Nama berkata...

lambat lagi MIC akan keluar dr BN...