20 Julai 2010

Doa pendinding diri

7 Syaaban 1431 H
Oleh: AKHISALMAN

Pada zaman dulu, terdapt seorang pedagang yg berdagang di rantauan.. dia terpaksa merentasi padang pasir.. rombongan perniagaan dia selalu dirompak oleh penyamun..

Lalu dia berjumpa dengan seorang ulama sufi Ibrahim bin adham (kalau tidak silap la.. sy ingat-ingat lupe cite ni) dan cite masalh dia. Beliau pun mengajar doa ini kepada pedagang tersebut:

اللهم احرسني بعينك التي لا تنام، واكنفني بكنف الذي لا يرام، وارحمني بقدرتك علينا، فلا تهلكني وأنت رجائي
Maksudnya: Ya Allah jagalah aku dengan zatmu yg tidak tidur.. dan lindungi aku dengan perlindunganmu yg tidak dapat ditembusi.. dan kasihilah aku dengan kuasamu terhadap kami.. Maka janganlah hancurkan aku sedangkan engkaulah harapanku..

Maka apabila pedagang itu mengamalkan doa ini.. dia terselamat dari gangguan penyamun dan lain-lain

sy bawak cite ni sebab sy dengar adik-adik tib pempuan kena kacau dengan arab.. dan jugak kakak kuliah.. kawan sy ustaz fadil ismail pernah nampak dr umah dia di rumah serawak, arab sedang raba akhawat kat rumah terengganu.. bila dia jerit, arab tu pun lari.. akhawat tu menangis.. ade akhawat bgtau kat sy, ade arab pemandu teksi tunjuk kemaluannya ketika dia dekat depan umah terengganu.. dia terus balik tak jadi pi kuliah..

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

letaklah baris, susah nak baca

Tanpa Nama berkata...

boleh tau surah n ayat mana