16 September 2010

ANAK TOYO TIDAK MAHU JADI MB SELANGOR KERANA BELIAU TAHU ITU MUSTAHIL

7 Syawal 1431H.
Oleh: WFAUZDIN NS

UWEEKK...tiba-tiba je aku termuntah bila membaca kenyataan mantan MB Selangor anak Toyo yang menyebut beliau tidak mahu lagi menjadi MB Selangor jika Umno/Bn menguasai Selangor semula. Alasannya adalah beliau tidak mahu mewarisi kerajaan yang teruk selepas PR memerintah Selangor.

Hanya orang yang tiada akal dan gila sahaja mungkin mempercayai dakwaan anak Toyo bahawa kerajaan Selangor sekarang lebih teruk dari kerajaan di bawah Umno dahulu. Rakyat Selangor sudah tahu segala rahsia anak Toyo sewaktu mentadbir Selangor dahulu hanya dengan mengikuti persidangan atau siasatan SELCAT sahaja.

Anak Toyo enggan hadir apabila dipanggil memberi keterangan di dalam SELCAT kerana beliau tahu akibatnya jika beliau hadir. Tanpa kehadirannya pun kita tahu apa yang anak Toyo ini buat semasa memerintah Selangor. Kita juga tahu siapa yang dapat hadiah jam tangan ratusan ribu ringgit dan siapa yang pergi `melancung' ke Disney Land kununnya sebagai lawatan kerja.

Anak Toyo megah kerana beliau menjadi MB Selangor 8 tahun. Tentulah beliau boleh megah kerana beliau memiliki banglo mewah jutaan ringgit hasil dari `mencabut gigi' pesakit dan `bukannya rasuah'. Itu belum dikira harga baju, tudung, selendang dan banyak lagi yang dibeli atas nama BALKIS kununnya. Semua itu terdedah di dalam siasatan SELCAT, rakyat Selangor tahu semua ini. Beliau juga megah sepanjang 8 tahun menjadi MB Selangor, rakyat Selangor tidak pernah merasai air percuma walaupun gaji dan elaun Pengerusi Syabas mengalahkan gaji Menteri bahkan mungkin gaji PM. Pegawai Kerajaan Negeri ketika beliau menjadi MB mungkin patut bersyukur jika tidak menerima penyapu anugerah bernilai dari anak Toyo.

Sebenarnya anak Toyo bukan tidak mahu menjadi MB Selangor, tetapi beliau tahu bahawa Umno/Bn sudah tidak berdaya lagi untuk merampas Selangor. Daripada asyik berangan, lebih baik anak Toyo berterus terang sahaja. Biarkan sahaja Noh Omar atau raja sesumpah Ezam yang menjadi Mat Jenin./wfauzdin.blogspot.com

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Meluat betul dengan bangsa umno yang tak sedar diri ni...orang tanjung karang pun belum tentu termakan kelentong anak toyo ni. Agaknya saja nak buat kecoh, nak beritahu bangsa-bangsa umno lain yang dia masih hidup tapi dah setengah mampus.

Tanpa Nama berkata...

umno ni dah berulat dan tak bermaya lagi

Tanpa Nama berkata...

umno ni dah berulat dan nak melingkup dah

Tanpa Nama berkata...

apa nak pelik dengan ucapan anak toyo tu...
P.Ramlee dari dulu lagi dah tahu puak umno suka buat lawak
Alif Mim Nun Mau = SARKAS