02 September 2010

Liga Fikri Lenggong

22 Ramadhan 1431 H
Oleh: Mohd Syamil Azhar.

LENGGONG: Liqa' Fikri bulanan PAS Kawasan Lenggong yang jadualnya menghampiri 10 hari terakhir Ramadhan kali ini memberi peluang kepada yang hadir mengikuti pembentangan Powerpoint Lailatul Qadar.

Pembentangan bagi program yang diadakan di Markaz PAS Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Tampan di Kampung Banggol Belimbing itu dilakukan sendiri oleh Ketua Lajnah Tarbiyah dan Pengkaderan, Ustaz Mohd Hanafiah Idris.

Hampir 100 orang menghadiri program itu terdiri daripada pimpinan PAS kawasan dan cawangan-cawangan termasuk ahli serta penyokong, khususnya yang berada dalam DUN Kota Tampan.

"Oleh kerana program kali ini jadualnya menghampiri 10 malam terakhir Ramadhan, kita memilih Lailatul Qadar sebagai maudhuk untuk tazkirah.

"Alhamdulillah sambutan menggalakkan dan pada sesi soal jawab banyak soalan dikemukakan," katanya.

Ustaz Mohd Hanafiah berkata, seperti biasa program bermula dengan majlis penerangan serta taklimat parti, tahlil, berbuka puasa dan solat maghrib sebelum tazkirah ringkas dan makan nasi.

Katanya, pembentangan Powerpoint Lailatul Qadar dibuat selepas solat Tarawih dan selepasnya diadakan sedikit aktiviti penyampaian bantuan kepada Setiausaha Majlis Tindakan DUN (MTD) Kota Tampan, Abdullah Husin yang kemalangan jalan raya Julai lalu.

Selepas itu, katanya seperti biasa Haji Razman mengadakan aktiviti ziarah pesakit dan berusaha mengubati pesakit dengan kaedah perubatan Islam Darus Syifak sambil menyampaikan bantuan.

"Saya turut berterima kasih kepada Pertubuhan Peladang Kawasan atau ringkasnya PPK, yang sudi memberikan sumbangan bantuan untuk dua penerima melalui PAS di Banggol Belimbing kali ini," katanya.

Tiada ulasan: