27 Disember 2010

KENYATAAN MEDIA : Kekalkan SMK Sains di Bandar Miri

20 Muharram 1432H.

Pas Miri sangat khuatir tentang masalah pelajar SMK Sains Miri yang akan dipindahkan dari Miri ke SMK Tinjar, Lapok, Baram yang jarak perjalanan sejauh120 kilometres dari Miri. Para pelajar juga kena bersiap sedia untuk berpindah dan belajar pada awal bulan hadapan 2011. Ibubapa pelajar telah membantah keputusan berpindah sekolah yang ada sekarang ke tempat yang jauh dan tersisih dari kemudahan asas.

Persoalannya mengapa sekolah tersebut mesti ditutup? Alasan sebab keadaan sekolah sudah teruk dan merbahaya kepada pelajar dan guru tidak diterima oleh ibubapa pelajar sekolah tersebut.

Sekolah tersebut sudah lama berada di tempat tersebut mengapa setelah ada perumahan dan pembangunan dikawasan tersebut maka para pelajar jadi korban untuk dipindahkan ke pedalaman dimana tidak sesuai untuk pelajar untuk belajar.

Pas Miri berharap pihak yang berkenaan mengambil perhatian tentang masalah pelajar tersebut dimana tiada kemudahan asas serta perkhimatan yang baik untuk diterima oleh pelajar dimana mereka terpaksa menerima hakikat yang mereka sukar untuk mendapat kemudahan asas seperti pelajar di Bandar.

Kita tidak mahu moral serta kekuatan fikiran mereka merosot akibat terpaksa berjuang untuk belajar di tempat yang tidak mempunyai kemudahan asas. Kita harap pihak berkenaan memberi mereka terus belajar di tempat sekarang sehingga segala kemudahan asas serta perkhimatan yang baik diberi dalam kawasan tersebut oleh kerajaan.

Ambik perkara ini secara serious demi kebaikan para pelajar di masa hadapan. Kita mahu sekolah ini terus mengekalkan kecermelangan mereka dalam aktiviti co-curriculum.

‘PAS UNTUK SEMUA’

PAS Kawasan Miri
www.pas-miri.blogspot.com

Tiada ulasan: