02 Februari 2011

Idham Care bantu mangsa kebakaran di Kerian

28 Safar 1432H [MOD]
PARIT BUNTAR,1 Feb : Kebakaran yang berlaku dengan pantas menyebabkan sebahagian rumah seorang petani di Parit Haji Yusof hangus dijilat Api. Mangsa yang ditemui Hj. Aini bin Awang, 72 Tahun memberitahu kebakaran itu berlaku pada jam 7.45 malam dan ketika kejadian itu berlaku beliau bersama 3 lagi ahli keluarganya sedang berehat dirumah.

Pihak Idham Care telah menerima makluman berhubung kebakaran itu pada jam 9.30 malam daripada seorang penduduk yang memaklumkan menerusi telefon. Dan pada pagi kelmarin, Pengerusi Idham Care talah membuat lawatan mengejut ke rumah mangsa kebakaran, seterusnya menyampaikan sumbangan khusus daripada Tabung Dana Idham Care. (Foto diatas) Pengerusi Idham Care, Drs. Khalil Idham Lim ketika menyampaikan sumbangan tersebut pagi kelmarin di kediaman mangsa kebakaran yang hangus dijilat api.

Hj. Aini bin Awang dengan wajah sugul menceritakan detik-detik cemas beliau kepada Pengerusi Idham Care bagaimana kejadian rumahnya yg hangus dijilat api. Beliau sekeluarga masih trauma dengan kejadian yang berlaku.

Pengerusi Idham Care turut meninjau tahap kemusnahan rumah mangsa yang terbakar kelmarin. Seluruh bahan binaan daripada kayu hangus dijilat api. Hampir satu jam lebih, Pengerusi Idham Care telah meluangkan masa bersama keluarga mangsa di sana.


Pihak Idham Care juga turut mengucapkan tahniah kepada seluruh anggota Bomba Sukarela yang tiba awal bagi membantu mangsa ketika kejadian kebakaran berlaku.

Tiada ulasan: