17 Mac 2011

BN takutkan rakyat untuk kekal berkuasa.

12 Rabiulakhir 1432H. [MOD] -

PARIT BUNTAR, 17 Mac : Ketua Penerangan PAS Perak, YB Drs. Khalil Idham Lim berkata, rakyat sering diingatkan oleh BN supaya jangan ada rasa untuk tukar kerajaan bagi merasai bagaimanakah jika Malaysia ditadbir oleh kerajaan selain BN, ia semakin menjadi-jadi apabila pilihanraya semakin hampir.

"Kebimbangan BN semakin memuncak bila hampir dengan PRU dan mereka sanggup melalukan apa saja untuk menipu rakyat supaya terus menyokong BN" jelasnya.

"Sebenarnya Malaysia lebih selamat andai ditadbir oleh Pakatan Rakyat, perkara ini disokong dengan fakta kukuh dimana 4 negeri yang diperintah oleh Pakatan sekarang mendahului Negeri BN dalam banyak hal dan isu", katanya ketika ditemui di sini.

"Bagi saya rakyat sudah matang berpolitik dan dapat menilai apa yang Pakatan Rakyat lakukan kepada rakyat di Kedah, Pulau Pinang, Selangor dan Kelantan" Katanya.

Selain itu beliau juga mengesahkan bahawa selama 11 bulan yang dilakukan oleh Pakatan Rakyat di Perak merupakan suatu perkara yang akan dikembalikan oleh rakyat Perak dan kita akan kembali diberi mandat oleh rakyat Perak sebagai kerajaan.

Drs. Khalil juga optomis bahawa semua kebaikan yang dilakukan di negeri yang dikuasai oleh Pakatan Rakyat diketahui oleh pengundi di negeri lain walaupun media BN cuba menutup dan memutar belit fakta yang sebenar.

"Kerana itu media alternatif sangat ditakuti oleh pemimpin BN kerana ianya menjadi pilihan utama setelah media pro BN nampanya sangat tidak adil dalam menyiarkan berita" katanya.

Tambahnya, BN selama ini memainkan sentimen menakutkan rakyat bagi mengekalkan kuasa, isu yang sering dipahat dalam ingatan rakyat ialah kononnya tanpa BN di Malaysia rakyat akan susah.

"Inilah pemikiran kuno dan sesat yang sering ditanam kepada rakyat demi untuk kekal berkuasa" jelasnya

Menurutnya yang juga Adun Titi Serong, Pakatan khuatir apabila kemenangan yang sering memihak kepada BN sebelum ini tidak lain akan memberi kesan kepada kehidupan rakyat dan mereka akan menghadapi saat sukar dengan bebanan di segenap hal.

"Kerana itu Pakatan Rakyat berjanji untuk mengambil berat soal kebajikan rakyat dari segala aspek tanpa mengenal agama dan bangsa," jelasnya.

"Kerana itu tawaran Pakatan seperti yang tercatat pada buku jingga program 100 hari Pakatan Rakyat adalah bukti yang jelas dari kami," ujarnya lagi.

"Kerana itu saya kira rakyat mestilah memberi harapan yang besar dengan hasrat itu dan memberi peluang kepada Pakatan Rakyat dengan memenangkan calon-calon dari PAS, DAP dan PKR dalam PRU ke 13.", katanya.

Oleh : Hafizi Pauzi.

Tiada ulasan: