14 Mac 2011

Jumpa mayat terdampar

09 Rabiulakhir 1432H. [MOD] -

KUANTAN – Seorang peniaga, Mohd Faizul Ismail, 23, menyangka sekujur tubuh di tepi Pantai Sepat adalah kayu balak yang dihanyutkan ombak namun apabila didekati ia adalah mayat lelaki tanpa baju.

Mohd Faizul berkata, dia terlihat satu objek yang dipukul ombak ketika sedang minum di sebuah kedai makan di seberang jalan pantai itu bersama tujuh lagi rakannya kira-kira jam 5.30 petang.

Katanya, ketika itu dia menyangka kayu balak yang hanyut dibawa ombak. Bagaimanapun, tidak puas hati dengan objek yang dilihat, dia berlari ke tepi pantai dan mendapati sekujur mayat lelaki yang sudah membengkak dan mula berbau.

“Pada mulanya, saya sangka objek itu kayu balak tetapi selepas didekati, objek itu adalah mayat lelaki yang sudah berbau,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Faizul berkata, dia tidak panik sebaliknya terus menghubungi Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) dan Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD).

Mayat lelaki tidak berbaju dan berseluar jean biru itu dihantar pasukan polis ke Hospital Tengku Ampuan Afzan untuk tindakan lanjut.

Sementara itu, Ketua Polis Daerah, Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff mengesahkan penemuan mayat lelaki di Pantai Sepat dan siasatan mengenainya masih dijalankan.

Sinar Harian/-

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

kalau la mayat tu kaki2 fitnah liwat 2, alangkah syukur nya amiinn