23 Jun 2011

Himpunan Bersih : Jangan lupa membawa garam dan wang secukupnya.

21 Rejab 1432H. [MOD] -

Saya menyeru supaya seluruh rakyat yang cintakan sebuah Negara yang adil dan berkebajikan supaya turun beramai-ramai bagi menyertai perhimpunan aman anjuran BERSIH 9 julai ini.

Sehubungan dengan itu segala langkah yang dilakukan oleh pelbagai pihak bagi mengagalkan himpunan itu telah membuktikan bahawa tuntutan BERSIH telah menggugat kuasa BN yang dimiliki selama ini.

Saya ingin menegaskan bahawa usaha BERSIH 2.0 ini perlu diteruskan bagi menyuarakan suara rakyat yang sejak 50 tahun melalui pilihanraya dalam keadaan banyak kepincangan dan banyak unsur penipuan untuk mengekalkan kuasa BN.

9 Julai 2011 (Sabtu) merupakan tarikh keramat untuk mencetuskan suasana pilihanraya yang adil dan bermakna, SPR yang diharapkan menjadi orang tengah yang tidak memihak kepada mana-mana pihak sudah tidak boleh diharap lagi selagi diperkuda UMNO BN.

Sokongan kira-kira lebih 1.3 juta rakyat mengundi melalui portal mahukan BERSIH 2.0 dilancarkan 9 julai ini sebagai mana yang dilaporkan melalui portal The Star Online telah menafikan dakwaan dan tohmahan yang tidak berasas pelbagai pihak yang pro BN bahawa himpunan itu ditolak dengan alasan menimbul huru hara dan kekecohan.

Sebenarnya Umno-Bn sudah cuak dan tidak senang duduk, media pencacai bn di dapati meningkatkan usaha mereka untuk memburukkan Bersih 2.0. Namun undian yang memihak kepada BERSIH membuktikan rakyat yakin himpunan itu wajar diadakan dan tidak menimbulkan huru-hara seperti yang diakwa oleh mereka.

Selain itu dakwaan pengusaha teksi akan kerugian sebanyak 3.2 juta sehari jika bersih diadakan saya sifatkan satu kenyataan yang karut serta sengaja diada-adakan .

Saya juga amat kesal dengan usaha Perkasa telah menjalankan strategi kotor mereka untuk menggagalkan usaha himpunan aman bersih 2.0 dengan mengeluarkan kenyataan media yang boleh mencetus suasana panik awam.

Pengerusi perkasa yang dikenali umum dengan gelaran raja katak , baru-baru ini telah bertukar menjadi panglima perang salin dan kita menjadi juara demokrasi pula.

Biarlah Ibrahim dipenghujung usinya berkokok sehingga keluar anak tekaknya namun saya yakin masa depan politiknya sudah terlalu gelap pada masa akan datang. Kerana itu saya lihat tindakan beliau tidak lebih dari usaha mendapat tempat dimasa akan datang.

Jadi rakyat digesa supaya turun beramai dalam perhimpunan aman anjuran bersih yang akan dilancarkan 9 julai 2011 ini bertempat di perkarangan Masjid Jamek, Masjid Negara dan di Dataran Merdeka Ibu Kota..

Jangan lupa membawa garam dan wang secukupnya

WASSALAM,

YB. Drs. Khalil Idham Lim

Tiada ulasan: