23 Jun 2011

Kepimpinan Baru PAS Perak, BN perlu bersedia jadi Pembangkang.

21 Rejab 1432H. [MOD] -

Saya mengucapkan tahniah diatas perlantikan Kabinet Baru Pas Perak yang telah berlangsung baru-baru ini, Bagi saya kabinet baru ini merupakan persiapan untuk mengambil semula Perak dari genggaman UMNO-BN yang telah hilang daya kepimpinan.

PAS komited mahu merakyatkan lagi parti kepada semua kaum dan juga agama, usaha tersebut telah direalisasikan pada peringkat awal dengan tertubuhnya Dewan Himpunan Pas.

Pemilihan Kabinet baru PAS saya yakin telah mengambil kira pelbagai aspek keperluan semasa bagi menjadikan PAS Perak sebuah parti yang bersedia menggantikan Umno yang kian hancur dan tiada moral kerana amalan salahlaku kuasa, politik lucah dan rasuah yang makin menjadi-jadi.

Tambahan pula situasi Negeri Perak dilihat sudah hilang daya saing sejak BN merampas kuasa dan kesannya dari rampasan kuasa pada 6 Februari 2009 telah meletakkan Perak sebagai satu-satu negeri yang dikuasai oleh BN secara tidah sah.

Dengan perlantikan Kabinet Baru Pas Perak itu maka saya BN Perak mestilah diingatkan supaya bersedia mental fizikal untuk kembali menjadi pembangkang selepas PRU13 nanti.

Drs. Khalil Idham lim

Tiada ulasan: