10 Ogos 2011

Idham Care usaha bantu fakir miskin

10 Ramadhan 1432H. [MOD] -
Harakahdaily

PARIT BUNTAR, 10 Ogos: Sempena dengan bulan Ramadhan dan Aidil Fitri yang akan menjelang, Idham Care sudah merancang untuk menyumbangkan kepada anak yatim dan fakir miskin di dalam Dun Titi Serong dan Parlimen Kuala Kangsar untuk sejumlah 600 orang yang telah dikenal pasti.

Pengerusinya, Drs Khalil Idham Lim berkata, sumbangan yang akan diberikan kepada mereka yang terlibat berupa sejumlah barang makanan perlu dan sumbangan wang hasil dari sumbangan zakat dan derma dari pelbagai pihak dari seluruh negara.

Di samping itu, katanya terdapat juga pihak yang menyumbangkan bahan makanan seperti beras dan lain-lain untuk menjayakan program tersebut.

"Kami menganggarkan sejumlah RM50,000 diperlukan untuk menjayakan program yang pertama kali saya lancarkan atas nama Infak Ramadhan dengan paltform Idham Care yang ditubuhkan sejak tahun lepas.

"Setakat ini sumbangan dari pelbagai pihak sedang kami terima dan masih memerlukan sumbangan dari pelbagai pihak bagi memenuhi keperluan kewangan yang besar itu," ujarnya yang juga Adun Titi Serong.

Katanya, dengan bantuan dari pelbagai pihak yang bermurah hati menyalurkan wang zakat dan derma adalah faktor utama berjayanya program yang dirancang.

Harapan beliau Idham Care terus berada dalam masyarakat untuk bersama dengan NGO dan badan-badan kebajikan lain bagi merealisasikan usaha untuk membantu pihak yang memerlukan sekadar kemapuan yang kami ada.

Sempena dengan bulan Ramadhan yang mulia ini, beliau merayu kepada semua pihak untuk menghulurkan sumbangan zakat dan derma kepada Idham Care ke akaun MayBank nombor akaun: 558417102650.


Tiada ulasan: