23 November 2011

Liputan Live Sidang DUN Ng. Perak di blog Cina Islam

27 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

( 16 ) Beliau juga meminta waktu dalam 2 minggu untuk waktu pihak kerajaan keluarkan kelulusan. Wakil setiawan mendedahkan kepala surat dan cop menteri besar Perak telah dicuri dan salah gunakan untuk meluluskan kelulusan tanah diperak kepada kroni-kroni.

( 15 ) Dato Ngeh- Pakatan bersetuju dengan kenyataan kerajaan BN perak mempamirkan senarai kelulusan tanah kepada umum website, dan sebagainya.

( 14 ) Berada dalam sidang media bersama Dato Ngeh , Sivakumar dalam sidang media berkaitan dengan isu tanah yang dibangkitkan dalam dewan sebentar tadi.

( 13 ) Wakil kerajaan menjawab bersetuju keluarkan senarai dengan syarat senarai yang diluluskan semasa PR berkuasa diperak. Disambut oleh wakil Setiawan yang juga bekas exco kerajaan negeri yang di bersetuju

( 12 ) Adun setiawan membantah tindakan pihak kerajaan dalam penjelasan yang diselitkan dengan mengatakan dia tidak pandai mengira. Akhirnya beliau meminta supaya pihak BN menyenaraikan tanah yang diluluskan.

( 11) Adun setiawan bangun mohon penjelasan mengenai dan mendedahkan bagaimana penyelewengan tanah di perak berlaku. Termasuk bagaimana berlaku penyelewengan surat pejabat menteri besar dalam hal kelulusan tanah.

Tiada ulasan: