23 November 2011

Mengapa Umno dan PERKASA tidak bersuara ketika MCA terus menerus menghina Islam?

27 Zulhijjah 1432H. [MOD] -

“Lawak Jenaka yang teruk dan tidak sepadan! MCA menganjurkan forum yang bertemakan "Hudud dan Implikasi ke atas bukan Islam di Malaysia" pada 4 Dis. Dan pada semua orang, Presiden MCA, Chua Soi Lek yang dicemari skandal akan menyampaikan ucaptama serta ucapan penutup.

Yang pertama, adakah Chua seorang Muslim? Adakah dia sudah memeluk Islam? Adakah dia benar-benar memahami Hudud? Apa yang membuatkan beliau berhak keatas Hudud? Apakah perkataan "zina" di dalam kamus? Sudah tentu dia akan bersungguh-sungguh untuk menentang dan menghina Hudud kerana, jika dia telah memeluk Islam, dia telah dilempar batu hingga mati kerana menipu isteri dan keluarganya.

Politik hanya perlu berasaskan kepada pembangunan sosial dan ekonomi negara. Ia adalah niat buruk ahli-ahli politik yang kegilaan kuasa yang bertanggungjawab bagi keadaan semasa yang memalukan negara, hal ehwal - ketidakadilan, rasuah dan penghakisan hak-hak demokratik rakyat Malaysia.

Dengan Umno membenarkan MCA dan Soi Lek untuk memperkecil-kecilkan nilai-nilai Hudud sebagai undang-undang jenayah Islam, dengan itu menghina Islam, apakah salah rakyat Malaysia untuk mengatakan bahawa MCA memang anti-Islam? Jika ya, apa yang Umno dan Perkasa lakukan mengenainya? Apakah lidah mereka telah terputus?”

Terjemahan dan petikan padangan dari Jackson Ng seorang wartawan yang telah bersara (Malaysia Chronicle).

Kalau kita boleh buat kesimpulan bahawa memang Umno/Perkasa hanya berani bersuara apabila ianya melibatkan pembangkang tetapi apabila rakan mereka sendiri menghina dan mempertikaikan undang-undang Islam mereka senyap seribu bahasa. Sepatutnya mereka jangan biarkan MCA terus mencabar dan menghina Islam dengan mengatakan sekiranya perundangan Islam yang terdapatnya Hudud dalamnya akan menyebabkan negara ini akan mundur kebelakang dan pelabur akan lari.

Bukan semua rakyat Malaysia dan yang bukan Islam takut dengan perundangan Islam di Malaysia hanya mereka yang suka melakukan jenayah berat saja yang akan menentang perundangan Islam. Kita mendesak agar MCA hentikan perbuatan yang terus menerus mencabar dan menghina Islam. Kepada Umno/Perkasa mengapa membiarkan Islam di hina oleh MCA? Apa tindakan kamu untuk menghalang MCA terus mencabar dan menghina Islam?

Kita rakyat Malaysia tidak mahu ada orang yang cuba mengeruhkan keadaaan dengan memainkan isu agama seperti perbuatan yang melampau yang cuba dilakukan oleh MCA.

Islam yang di perjuangkan PAS bukan seperti yang digambarkan oleh Umno/BN tetapi lebih kepada membawa rakyat Malaysia hidup sejahtera, aman dan damai serta menegak keadilan untuk semua tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik.

PAS Miri
Jofri Jaraiee

Tiada ulasan: