11 November 2011

Pakatan Rakyat Sarawak Bersatu Untuk dirikan Kerajaan Baru

14 Zulhijjah 1432H. [MOD] -
PAS Miri

MIRI - Lawatan kerja Datuk Mustafa Ali atau 'Cikgu Pa' Setiausaha Agung Parti Islam Se-Malaysia (PAS) Pusat yang julung kali ke Miri memberi semangat kepada PAS Miri serta Pakatan Rakyat di Miri agar terus bersatu dan bekerjasama untuk menghadapi Barisan Nasional (BN) dalam Pilihan Raya Umum ke 13 (PRU13) yang akan menjelang tiba nanti.

Sepanjang berada di Miri beliau sempat bertemu dengan semua pimpinan Pakatan Rakyat Miri terdiri dari DAP, PKR serta PAS. Beliau memberi nasihat kepada ahli PAS Miri agar terus bekerjasama dengan Pakatan Rakyat untuk mencapai hasrat Pakatan mengambil alih kuasa dari BN dalam PRU 13 nanti.

Beliau juga mengingat semua ahli betapa pentingnya kerjasama semua pihak dalam Pakatan agar tidak berlaku pertandingan 3 penjuru dikalangan parti komponen Pakatan dalam PRU 13 nanti.

Sesiapa saja yang terpilih jadi calon nanti mestilah yang terbaik dari Pakatan dan seharusnya dapat di terima oleh semua pihak baik dari DAP, PKR dan PAS. Calon yang boleh di terima oleh setiap golongan masyarakat tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik sangat penting di tonjolkan kepada masyarakat umum. Ini akan memberi peluang yang cerah untuk Pakatan Rakyat menang dalam PRU13 nanti.

Ciri-ciri calon terbaik yang seharusnya ada pada Pakatan adalah mereka yang benar-benar jujur, ikhlas, berakhlak mulia serta mesra dengan semua lapisan masyarakat.

Semoga dengan kerjasama yang kukuh diantara parti kompenan dalam Pakatan akan memberi harapan baru kepada rakyat untuk bersama-sama menukar kerajaan BN sekarang kepada Pakatan Rakyat. Pakatan Rakyat berjuang menuntut keadilan untuk semua tanpa mengira bangsa dan agama bukan untuk kepentingan peribadi.

PAS Miri
Jofri Jaraiee

Tiada ulasan: