27 Februari 2012

Mayat Lelaki Ditemui Dalam Longkang Besar Bersama Motosikal

5 Rabi'ul Akhir 1433H. [MOD] -

GURUN: Mayat seorang lelaki yang dilapor hilang oleh keluarganya Rabu lepas, ditemui dalam longkang besar bersama sebuah motosikal di Jalan Sungai Petani-Alor Setar berhadapan kilang Perwaja Steel Sdn Bhd di sini malam Sabtu.

Mayat Song Lai Kim, 72, ditemui lengkap berpakaian oleh anggota Pasukan Ronda Sukarela Gurun (GST) pada pukul 11.45 malam.

Ketua Polis Daerah Kuala Muda ACP Hashim Ali ketika dihubungi Bernama berkata mangsa dipercayai meninggal dunia dalam tempoh lebih 24 jam akibat motosikal ditunggangya terbabas sebelum terhumban ke dalam longkang besar itu.

"Ini kes kemalangan...mangsa terbabas sehingga termasuk ke dalam longkang itu. Laporan forensik kata mangsa cedera pada bahagian tulang pinggang belakang," katanya.

Difahamkan longkang besar itu sedalam 2.1 meter.

Mayat lelaki itu dihantar ke Hospital Sultan Abdul Halim di Sungai Petani untuk bedah siasat.

Sementara itu, anak lelaki mangsa Song Hooi Hong, 43, berkata ayahnya telah keluar dari rumah di Taman Suria di sini kira-kira pukul 9 malam pada 22 Feb lepas.

"Saya ingat seperti kebiasaan bapa saya keluar jumpa kawan-kawan dan saya tunggu sampai pagi bapa tidak balik. Buat panggilan telefon pun tidak angkat dan cari pun tak jumpa," katanya.

Song berkata beliau membuat laporan polis berhubung kehilangan bapanya itu.

"Saya mendapat tahu tentang penemuan mayat ayah saya itu daripada anggota GST yang telah menjalankan gerakan mencari," katanya. - BERNAMA

Tiada ulasan: