29 Ogos 2012

Patutlah Mahathir begitu mudah tolak hudud!!

10 Syawal 1433H. [MOD] -

Kalaulah Mahathir senang-senang mengeluarkan kenyataan malaikat lebih buruk berbanding dengan syaitan yang menyalahi syariat Islam seperti kata Datuk Haron Din, maka senang-senanglah juga Mahathir menolak hudud dulu dan kini. Mahathir tak ambil kira sangat sangat apa yang nak ditulis dan dikatanya.

Terkini Mahathir berkata dia tolak hudud PAS dan bukannya hudud Islam. Hanya kata-kata seorang yang tidak sukakan hudud dan tak mahu hukum Islam ditegakkan. Kalau dia cintakan hudud pasti lain yang dia ungkapkan.

Malaikat dan syaitan, ikuti penjelasan Dr Haron Din;

Bekas Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad harus bertaubat kerana mengeluarkan kenyataan yang merosakkan akidah dirinya dan umat yang percaya kepada kata-katanya.

Timbalan Mursyidul Am Pas, Datuk Dr Haron Din berkata, tulisan Dr Mahathir dalam blognya berbunyi Better the devil you know than the angel you don’t yang membawa maksud lebih baik syaitan yang anda kenali daripada malaikat yang anda tidak dikenali’ adalah pegangan yang silap.

Menurutnya, tiada istilah atau ayat di dalam al-Quran yang menjelaskan malaikat lebih buruk berbanding dengan syaitan.

“Malaikat adalah makhluk yang tidak pernah derhaka kepada ALLAH dan melakukan apa sahaja yang diperintahkan. Kenyataan (Dr Mahathir) itu seolah-olah ada malaikat yang lebih teruk daripada syaitan.

“Oleh itu, umat Islam tidak boleh mengambil pepatah Inggeris itu kerana ia boleh merosakkan akidah,” katanya kepada Sinar Harian, semalam.

Katanya, kenyataan Dr Mahathir itu ternyata memakan diri sendiri kerana umum terutamanya umat Islam mengetahui syaitan itu adalah makhluk ALLAH yang paling kejam dan derhaka.

Selain itu, sebagai bekas pemimpin tertinggi negara dalam tempoh yang lama, adalah tidak wajar Dr Mahathir membuat kenyataan sedemikian rupa dengan melabelkan sesuatu pihak atau pertubuhan dengan nama seburuk itu.

“Ia berlawanan dengan sifat syaitan kerana mereka memang diakui sebagai makhluk yang jahat dan derhaka kepada perintah ALLAH,” katanya. -SinarHarian


Tiada ulasan: