12 September 2012

Calon PRU13: Pas Pahang serah kepada Presiden parti

25 Syawal 1433H. [MOD] -

KUANTAN – Walau siapa calon yang diputuskan oleh kepimpinan Pas, sokongan padu akan diberikan oleh jentera parti peringat negeri bagi memastikan kemenangan di Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Pesuruhjaya Pas negeri, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man berkata, senarai nama calon bagi negeri itu sudah dihantar tetapi keputusan sebenar belum diumumkan.

Menurutnya, dalam setiap Dewan Undangan Negeri (Dun) terdapat satu atau dua nama termasuk calon wanita dihantar tetapi terserah kepada pihak kepimpinan untuk memutuskannya.

“Memang banyak nama yang dihantar termasuk calon wanita tetapi kita tidak dapat memberi jaminan siapa akan dipilih.

“Kita memberi sokongan kepada semua calon yang dipilih oleh presiden dan akan membuat kerja tanpa rasa bimbang,” katanya kepada Sinar Harian, di sini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas laporan Sinar Harian Online dan Sinar Harian semalam mengenai 95 peratus nama calon sudah diperkenankan Majlis Syura Pas.

Sementara itu, mengulas mengenai calon muka baru, Tuan Ibrahim berkata, di Pahang tiada masalah tentang pemilihan calon sama ada baru atau yang lama.

“Boleh dikatakan sebanyak 40 peratus calon di Pahang adalah muka baru dan kita tidak berdepan sebarang masalah mengenai pemilihan calon.

“Masalah calon tidak menjadi rebutan dan sebagai jentera kita akan bekerja keras untuk memastikan kemenangan berpihak kepada Pas,” katanya.

Tiada ulasan: