11 Mei 2013

Pemuda PAS tubuh JK Khas anti kenaikan harga barang

1 Rejab 1434 H. [MOD] -

KUALA LUMPUR: Dewan Pemuda PAS Malaysia (DPPM) hari ini melancarkan satu jawatankuasa khas bagi menangani isu kenaikan harga barang yang sudah mula dirasai rakyat selepas pilihan raya umum ke-13 lalu.

Jawatankuasa yang dinamakan Jawatankuasa Khas Anti Kenaikan Harga Barang itu akan dipengerusikan Exco Pemuda PAS Pusat, Ustaz Ahmad Baihaqi Atiqullah.

Ketua Pemuda PAS Malaysia, Ustaz Nasruddin Hassan, berkata penubuhan jawatankuasa itu diputuskan dalam mesyuarat pertama dewan itu selepas pru13 lepas.

"Kita dapat jangkakan dengan keputusan pru lalu, akan berlaku kenaikan harga barang, yang mungkin juga harga minyak seperti pengalaman selepas pru-pru yang lalu," tegas beliau pada sidang media selepas mempengerusikan mesyuarat bulanan dewan itu, hari ini.

Jelas beliau, jawatankuasa ini bertujuan bagi memberikan tekanan kepada kerajaan untuk tidak menaikkan harga barang sewenang-wenangnya, selain meneruskan kempen kesedaran di kalangan rakyat untuk membantah kenaikan harga barangan.

"Kerajaan BN seharusnya sedar agar tidak membalas jasa rakyat yang telah memilih mereka pada pru lepas dengan menaikkan harga barangan, selain rakyat juga perlu sedar tentang hak mereka dan bukannya menjadi mangsa," tegas beliau.

Sehubungan itu, untuk tempoh terdekat ini, jawatankuasa tersebut akan mendesak kerajaan BN untuk menurunkan harga barang, sekaligus turun padang bagi memobilisasikan rakyat untuk bangun membantah kenaikan harga barang.

"Sama ada kita menang atau kalah, agenda kita untuk memperjuangkan hak semangat rakyat terus dijalinkan," tegas beliau.

Harakahdaily/-

Tiada ulasan: