11 Mei 2013

Terkejut lihat kereta anak hancur

1 Rejab 1434 H. [MOD] -

Terkejut lihat kereta anak hancur

Kereta mangsa ditarik untuk dibawa ke bengkel Perodua di pekan Bahau, semalam.
JEMPOL - Seorang ibu tunggal tidak menyangka sebuah kereta Perodua Viva yang terlibat dalam kemalangan membabitkan lori satu tan muatan kicap di Kilometer 12 Jalan Bahau-Keratong di sini, pagi semalam merupakan kereta dipandu anaknya.

Anak sulungnya, Mohamed Nor Hadi Adi Nor Syam, 18, bersama ibu saudaranya, Siti Fatimah Mohd Yusof, 32, dan seorang lagi rakannya Noor Fazlina Mohammad, 27, dari arah Serting Hilir Kompleks dalam perjalanan ke Kolej Komuniti Jempol (KKJ) untuk menghantar makanan.

Ibu kepada tiga cahaya mata itu, Siti Zaitun Mohd Yusof, 45, berkata, dia dalam perjalanan ke Pejabat Felda dekat Bandar Seri Jempol (BSJ) terkejut melihat Perodua Viva warna biru miliknya hancur teruk di bahagian depan.

“Luluh hati apabila lihat anak sendiri terlibat dalam kemalangan, malah saya difahamkan dia (Mohamed Hadi) tersepit di tempat duduk pemandu. Namun, ketika saya tiba dia sudah terlantar dekat bahu jalan tapi masih sedar. Manakala ibu saudara dan rakannya itu juga selamat.

“Keadaan kereta berkenaan begitu teruk, macam-macam saya fikir, hati pun tidak sedap. Tetapi Alhamdulillah dia selamat,” katanya ketika ditemui di pekarangan wad kecemasan Hospital Jempol.

Manakala kelindan lori satu tan, Tan Yoke Hoong, 44, berkata, dia bersama rakannya yang merupakan pemandu lori, 40-an datang dari arah Bahau menghala ke Kuantan.

“ Tiba di tempat kejadian, sebuah kereta dari arah bertentangan hilang kawalan lalu masuk ke laluan kami.

“ Kawan saya sudah membunyikan hon banyak kali, dan cuba mengelak dengan masuk ke bahu jalan tetapi gagal lalu berlaku pertembungan,” katanya.

Sementara itu, Pegawai Bomba Kanan 11, Balai Bomba dan Penyelamat Bandar Seri Jempol, Mohd Fahmi Abdullah berkata, pihaknya menerima panggilan kecemasan sekitar jam 10.57 pagi.

“ Namun setibanya di tempat kejadian kira-kira jam 11.06 pagi tiga mangsa iaitu seorang lelaki, 18, yang tersepit di tempat duduk pemandu dan dua perempuan berumur 27 dan 32 diselamatkan oleh orang awam.

“Kesemua mangsa dibawa ke Hospital Jempol untuk rawatan susulan,” katanya yang turut memberitahu seramai lima anggota bomba dikejarkan ke tempat kejadian.

Sinar/-

Tiada ulasan: