28 Mei 2013

Van tetamu meletup

Foto
18 Rejab 1434 H. [MOD] -


Bagan Serai: Kegembiraan empat beranak untuk menghadiri majlis kenduri kahwin ahli keluarga mereka di sini, tengah hari kelmarin, terbantut apabila van jenis Perodua Rusa yang dinaiki mereka terbakar dan meletup menyebabkan tujuh kenderaan lain yang berada berhampiran turut musnah terbakar.Dalam kejadian kira-kira jam 12.30 tengah hari di Kilometer 4, Jalan Siakap, berhadapan Masjid Kedai Dua itu, mangsa bersama isteri dan dua anaknya baru tiba di kenduri perkahwinan itu sebelum seorang anggota Pasukan Sukarelawan Malaysia (RELA), mengarahkannya keluar dari kenderaan itu dengan segera selepas melihat tayar belakang vannya terbakar.
Mangsa yang panik kemudian bergegas menarik isteri dan dua anaknya keluar dari kenderaan itu sebelum vannya meletup dan terbakar.


Kejadian sama turut memusnahkan tujuh buah motosikal dan sebuah kereta jenis Perodua MyVi milik tetamu kenduri perkahwinan berkenaan.

Mangsa dikenali sebagai Ahmad Yunus, 52, berkata, dia terkejut sebelum keluar memeriksa belakang kenderaan dan mendapati tayar belakang vannya terbakar.
metro/-

Tiada ulasan: