31 Mei 2014

Lelaki tampar isteri wakil rakyat DAP

2 Sya'aban 1435. [MOD] -
  • TELUK INTAN Dua petugas wanita DAP mendakwa ditumbuk dan ditampar seorang lelaki yang cuba menghalang mereka daripada memasang kain rentang kempen petang tadi.

    Leong Pooi Wan dan Bavani Veraiah mendakwa kejadian itu berlaku
    selepas mereka didatangi lelaki itu yang mereka kenalpasti sebagai seorang ahli MIC tempatan pada sekitar jam 3 petang beserta dua lagi lelaki lain di simpang tiga Jalan Sekolah.
    Pooi Wan adalah isteri kepada ADUN Jalong dari DAP, Loh Sze Yee manakala Bavani merupakan setiausaha eksekutif Pakatan Rakyat Perak.

    Menurut Bavani, lelaki berkenaan pada mulanya menghamburkan kata-kata kesat dalam bahasa Tamil terhadapnya.

    Menyedari tindakannya dirakam Pooi Wan menggunakan telefon, lelaki itu menampar telefon yang dipegangnya sehingga ia terkena muka Pooi Wan dan telefon itu retak apabila jatuh ke atas jalan raya.

    Selepas itu, Bavani pula ditumbuk di bahagian pipi kirinya apabila dia cuba menghubungi rakan-rakannya lain dari DAP untuk mendapat bantuan.

    Mereka berdua membuat laporan polis di ibupejabat polis daerah Hilir Perak pada jam 4.16 petang dan juga merakamkan video pendek mengenai kejadian itu sebelum Leong ditampar.

    Lelaki dalam rakaman itu kemudian dicam seorang anggota DAP tempatan yang turut hadir pada sidang media tadi sebagai seorang ahli MIC.

    Sementara itu, ADUN Seri Delima, RSN Rayer turut membuat laporan polis selepas akaun Facebook beliau digodam dan kenyataan berbaur perkauman ditulis di dinding akaun Facebook-nya.

    Beliau membuat laporan polis pada jam 1.35 petang di balai polis yang sama.

Tiada ulasan: