16 Mac 2009

Mesyuarat PIBG medan kutuk PAS dan Tok Guru

Saya menerima email dari seorang hamba Allah mengenai "ketidak warasan" ADUN Terong yang juga Ketua Bahagian UMNO Bukit Gantang....

SAYA XTAHU KEPADA SIAPA SAYA NAK CERITA. SEBUAH KISAH BENAR BERLAKU DI SK DATO PANGLIMA BUKIT GANTANG PERAK PADA HARI INI 13 MAC 2009. YB ROSLI MERASMIKAN MESYUARAT AGUNG PIBG. KALAU RASMI MESYUARATJE XAPA TAPI DUK KUTUK PAS DAN YG PALING SAYA XBOLEH MAAF KUTUK TOK GURU NIK AZIZ. BETULKAH INI? SEKOLAH JADI TEMPAT MAINAN POLITIK? HARAP DPT DEDAHKAN PERKARA INI.

Tindakan beliau telah menyalahi etika dan arahan yang telah ditetapkan oleh pihak kementerian pelajaran di mana orang politik tidak boleh masuk ke sekolah untuk merasmikan apa saja program.

Apakah Rosli ingin buktikan bila sudah masuk pilihanraya di Bukit gantang peraturan cuma tinggal peraturan saja?

Jangan berani dan celupar sangat, apalagi dato sudah hampir jadi "kupang tembaga " kerana orang kuat dato tidak jadi calon untuk PRK Bukti Gantang.

Kalau sayapun akan rasa malu... orang yang kalah dalam pertandingan ketua bahagian ,tiba-tiba dipilih oleh Najib jadi calon. apa sudah jadi, adakah dato tidak terasa kepala dato telah diketuk dan dipijak oleh mereka ?

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

METRO AHAD M/S 12 - GAMBAR CALON BN BKT GANTANG PAKAI RANTAI LEHER BEB....

Tanpa Nama berkata...

kalau kutuk tok guru tak lama lah hidupnya tu

Kekacang berkata...

Biar la, nak buat macam mana dah pe'el diorang macam tu. Cakap apa pun tak boleh pakai. Kalau Dewan pun dilanggar, apatah sangat sekolah.
Buktikan sokongan anda dengan UNDI.

Unknown berkata...

Salam Bro...

Biasalah dng puak2 UMNO ni,depa dh nk kalah...Apapun,hrpn kita agar pengundi2 BUKIT GANTANG tidak terpedaya dng muslihat UMNO ni..Pastikan kemenangan utk calon PR...TAKBIRRRR!!!

Tanpa Nama berkata...

huh!! kurang ajar betull.. dia ni nak ajar budak2 benci ulamak ker?? mmg mulut celupar...

apa salah tuan guru samapi dia kata macam tue... heh!

Tanpa Nama berkata...

UMNO tuduh PAS gunakan agama untuk politik tapi mereka gunakan sekolah, polis, FRU, hakim (bukan semua) dan macam-macam lagi untuk kepentingan parti mereka. Dan tak lupa 'Islam Hadhari'...

Unknown berkata...

suatu ketika dulu,ada seorang pemimpin politik kutuk Tok Guru,kemudian dia dah jadi gila,berceramah seorang diri depan rumah dia.....xpayah nak bagitau siapa pemimpin ini semua orang tau!klu btul Rosli kutuk tok guru,tunggulah akibatnya.

PEMUDA PAS KEMAHANG 1 berkata...

Tok Guru lahir tahun 1931, jadi skang ni umur dia 78 tahun. Mula jadi wakil rakyat umur 32 tahun iaitu pada tahun 1963. Beerto sudah 47 tahun.

Kalau pemimpin Umno berkuasa selama ini (47 tahun), mungkin sudah separuh dari Malaysia ini menjadi kepunyaannya... tapi Tok Guru? Apa yang dia ada? rumah buruk separuh kayu dan separuh batu dibelakang masjidnya...

Memilih untuk hidup secara zuhud dan amat sederhana dalam semua perkara. Menjadi ikutan anak-anak buahnya samada Tok Guru Hj Hadi dan pimpinan yang lain.

Jadi, tidak hairannya kalau Tok Guru Nik Aziz sentiasa jadi bahan cacian dan makian musuh politiknya. Dari sejumlah 78 tahun usianya (moga Allah panjangkan lagi umur beliau), hampir 50 tahun disumpah maki, dikeji hina, diperlekeh dan diperkotak katikkan. Tetapi Tok Guru tetap tabah membelah badai kekufuran demi untuk menegakkan Islam yang tercinta.

ikhlas dari,
www.pemudakemehe1.blogspot.com

Tanpa Nama berkata...

I love TGNA!

Unknown berkata...

wahai Tuan Guru!
bersabarlah anda..Tuan Guru adalah antara hamba2 Allah yang mukmin dan paling dekat dgn Allah..
moga kami ini dipilih Allah untuk berjuang di bawah bimbingan Tuan Guru..Takbiirr!!

Unknown berkata...

hidup Tuan Guru!!
Takbiirrr!!!

keristamingsari berkata...

Allahuakbar.............