16 Mac 2009

Plak pokok demokrasi di musnah pakai jentolak.

IPOH : Ketakutan dan kebencian melihat Plak Pokok Demokrasi yang menjadi tumpuan ramai sampai kekemuncaknya apabila ianya diceroboh untuk kali ke tiga dengan menggunakan jentolak untuk memusnahkan semua plak pokok tersebut.

Kejadian itu dilaporkan kepada kami melalui talipon.

Selain itu dilaporkan terdapat ramai wartawan dan orang ramai yang berkumpul bagi menunjukkan simpati kepada kejadian yang dianggap tidak bertamadun itu.

22 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Memang gila ameno ni.....memang gila !

bloglist malaysia berkata...

Biar depa tolak dengan apa sekalipun... Jangan sampai semangat perjuangan kita ikut sama roboh..
Akan tiba juga saat gembira itu.. Yakinlah,,

http://bloglist-politik.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

Bila orang melakukan kerja baik, ia dilakukan terang-terangan. Bila orang melakukan kerja jahat ia dilakukan secara bersembunyi-sembunyi. Ramai orang lihat bila plak dipasang. Tidak ada orang melihat bila plak dimusnahkan. Anda fikir sendirilah siapa baik dan siapa jahat?

Malaysian berkata...

Ini bukti MBI menghantar surat untuk memusnahkan Plat Pokok Demokrasi!

Tengok Jangan Tak Tengok!

Ipoh City Council Removes ‘Democracy Plaque’
The Story Of Perak Democracy Tree
http://gomalaysian.blogspot.com/

Tanpa Nama berkata...

memang tidk bertamadun. Apa nak takut sangat dengan plak tu.? Memang dasar kera jaan Haram..

Tanpa Nama berkata...

biarkan..... pokok tue tetap menjadi kenangan bwat sesaper yang rindukan demokrasi..... pr tetap gah dibumi perak......

Unknown berkata...

ke mane la agaknye ye, demokrasi negara Malaysia nie...?.. smpai pokok pun jadi isu...aduuhhh... pe la nak jadi bangse aku hari nie... tolong la..

Unknown berkata...

Biarkan mereka lakukan sedemikian,semua kita dah lihat dan tahu,begitulah angkuh dan sombongnya bila ada kuasa,Tunggu kita ambilalih kerajaan nanti,kita tukar semua k/tangan DBI termasuk DB,lain2 jabatan yang mana pro BN jgn takut lagi buat perubahan.JADIKAN SEMUA SEBAGAI PENGAJARAN.

Tanpa Nama berkata...

ada gambar ????

Tanpa Nama berkata...

Segala usaha dilakukan untuk menutup kebobrokan mereka. Barangkali tanpa mereka sedari, sebenarnya apa juga yang cuba disembunyikan akan terdedah juga dan tidak boleh ditutup lagi.

Tindakan-tindakan ini akan menjadi senjata makan tuan dalam PRK Bukit Gantang.

Tanpa Nama berkata...

Petikan dari berita hairan:

"Notis itu ditampal pada pokok hujan berkenaan yang terletak kira-kira 200 meter dari Bangunan Perak Darul Ridzuan dan menjadi tempat persidangan 27 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) pembangkang yang gagal memasuki Dewan."

PUNYALA BODOH...PR KAT PERAK BUKAN ADUN PEMBANGKANG...BN YANG ADUN PEMBANGKANG. APA PUNYA SENGAL WARTAWAN. YB, KALAU MACAM NI BOLEH SAMAN TAK? MENGHINA ADUN KERAJAAN YANG MEMERINTAH SEBAGAI PEMBANGKANG? KIRA DERHAKA TAK KALAU PEGI C4 WARTAWAN SENGAL TU?

mat_terab berkata...

Apa lagi Rakyat Bukit Gantang Nak Tunggu....
Nampak sangat kedurjanaan Puak ni sampai Plak yang tak berdosa pun jadi mangsa....buktikan Pada mereka Rakyat bukit Gantang juga akan menolak mereka dalam PRK 7 April ni.......

mat_terab berkata...

Lepas ni saya cadangka pakatan rakyat jangan buat Plak lagi di situ tapi buat Kubur 2 batu nisan....
nak menunjukkan demokrasi telah terkubur........

Tanpa Nama berkata...

Saya rasa elok dilupakan sahaja dengan plak ini. Takde kesudahannya. Mungkin ianya boleh ditukarkan dengan cetakan gambar pokok dan plak tersebut di baju T sebagai kenangan. Baju T tersebut boleh dijual kepada penyokong-penyokong semasa kempen pilihanraya kecil nanti..berisi sikit tabung..

Tanpa Nama berkata...

amno...semasa kecil menjadi lawan..bila besar menjadi haiwan

Unknown berkata...

dia runtuhkan, kita buat balik. kalo die ckp haram, ckp balik, melambak markas UMNO yg dibina mase pilihanraya dulu tak kene roboh pun. plak yg kecik pun nak bising.

Tanpa Nama berkata...

MBI tidak boleh dipersalahkan kerana ada peraturan dan akta yang membolehkan plak itu dimusnah. Tugas dan amanah biarlah adil, jadi tolonglah uruskan benda-benda lain yang bercanggah dengan aturan DBI masih berlambak terbiar sampai dah basi tidak dipedulikan. janganlah biar samsing ubah dulu kemudian diikuti DBI. Kelak orang kata DBI ikut samsing.

Tanpa Nama berkata...

drs. saya cadangkan buat replika pokok demokrasi bersama plak baru dan diletakkan ditempat yg selamat dan mudah untuk dikunjungi.

Tanpa Nama berkata...

Apa pasal tak pacak gaharu sama lilin. Taruk limau ka, kasi letak pondok merah kecik satu ka. Baru tak ada orang berani kacau.

Tanpa Nama berkata...

Bandaraya Ipoh memang celaka betul seperti pemuda umno

Tanpa Nama berkata...

depa nih mmg da takut sgt2..
takut ngan bayang2 pokok kot...

www.jutawanceramic.com/kind_aichico

Tanpa Nama berkata...

Depa takut ngan bayang2 pokok nih kot...


www.jutawanceramic.com/kind_aichico