08 April 2009

TERKINI PAS Menang majoriti 2945

PAS 20,001
BN 17,076
BEBAS 56
ROSAK 318
JUMLAH KERTAS UNDI 37,471
MAJORITI PAS MENANG 2945
PRATUS KERTAS SUDAH KIRA 48.75
SALURAN MENANG 57
UPU MENANG 16

20 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

jika Pakatan rakyat menang dalam pilihanraya nanti ini membuktikan satu penghinaan buat semua pihak yang terlibat dalam kancah politik
di Perak.

Tanpa Nama berkata...

TAKBIRRRRRRRRRRRRRRRRRR.... HANCUR UMNO

Tanpa Nama berkata...

tahniah, nizar

Bangsa Cina Malaysia berkata...

ASALAMUALAIKUM KEPADA SEMUA PEMBACA,

ini menunjukan PAS-PKR-DAP BOLEH BERKERJASAMA
DEMI KEPENTINGAN RAKYAT MALAYSIA,

AMEEN.

Bangsa Cina Malaysia berkata...

TAHNIAH DI UCAPKAN KEPADA MB NIZAR DAN KELUARGA.

Tanpa Nama berkata...

salam YB,
camner update?dengar citer mng majoriti hampir 2ribu?

Na'im Nikmat berkata...

Alhamdulillah kemenangan ini membuktikan berkat tawakal dan usaha tanpa mengenal jemu penyokong2 Pakatan Rakyat akhirnya kemenangan dipihak yang benar.Ini membuktikan bahawasanya UMNO memang sudah tidak relevan lagi..Takbir!!!!!Reformasi!!!!Makkal Sakthi!!!
ALLAHUAKBAR!!!!!!!!!

Tanpa Nama berkata...

Drs,Insan kerdil ini hanya mampu bersyukur ke hadrat Illahi.Kpd para petugas tahniah diatas pergorbanan kalian.Meninggalkan segala keselesaan dirumah masing masing demi menyahut tuntutan jemaah.Semoga ALlah melindungi dan memberkati sdra sefamili hingga akhir nanti.Nona Ratana Chulaborn.

Tanpa Nama berkata...

9.20pm Maklumat rasmi. PAS memenangi kerusi Parlimen Bukit Gantang dengan majoriti 2,789 undi. Calonnya, Datuk Seri Mohd Nizar Jamaluddin mendapati 21,860 undi manakala calon BN, Ismail Saffian mendapat 19,071 undi. Calon bebas mendapat 62 undi dan hilang wang deposit.

Ini bermakna PAS mengekalkan kerusi tersebut dengan tambahan majoriti, berbanding 1,566 undi pada 2008.

Kejayaan PAS itu disambut oleh para penyokongnya dengan membakar bunga api di kawasan padang di situ.-----------sumber malaysiakini

Tanpa Nama berkata...

sudah sampai masanya umnoBN berubah mengikut zaman.Tahniah penghuni bukit gantang dan pencinta keadilan rakyat malaysia.

Che Nuddin berkata...

Ini Bukti Datok IR Nizar dan Pas serta
PR mendapat sokongan rakyat Perak
Takbirrrrr
Hidup Pas dan PR

Tanpa Nama berkata...

congratulations! not for nizar but for azlann!!

Che Nuddin berkata...

Ini adalah bukiti Datuk IR Nizar mendapat
sokongan rakyat Perak di Bukit Gantang
Takbirrrr

Na'im Nikmat berkata...

Kemenangan Pakatan Rakyat pada dua pilihanraya kecil di Bukit Gantang dan Bukit Selambau membuktikan bahawasanya kesedaran rakyat untuk menolak UMNO/BN telah berada ditahap yang tertinggi. Keputusan ini telah membuktikan bahawasanya rakyat tidak pernah memberi restu pada politik kotor UMNO/BN.Kemenangan ini juga membuktikan yang rakyat Perak membantah sekeras-kerasnya rampasan kuasa haram UMNO/BN terhadap kerajaaan pilihan rakyat negeri Perak yang dipimpin oleh Datuk Seri IR Hj.Nizar Jamaluddin. Slogan UMNO "Mohon Restu Rakyat" nampaknya ditolak sekeras-kerasnya oleh rakyat-rakyat Negeri Perak ini kerena rakyat tidak pernah dan tidak akan sesekali memberi restu kepada politik kotor UMNO/BN. UMNO/BN harus menerima hakikat penolakan rakyat menerusi Pilihanraya kecil ini. Propaganda dan dakyah-dakyah kotor yang mereka jaja akhirnya memakan diri mereka sendiri. Dengan ini laungan Takbir!!! Reforfamasi!!! Makkal Sakthi!!! bergema lagi menandakan Kuasa Rakyat telah menghukum mereka, ALHAMDULILLAH ini semua terjadi dengan izin ALLAH ALLAHUAKBAR!!!!!

Che Nuddin berkata...

Tahniah Datuk IR Nizar
Hidup Pas dan PR
Takbirrrrrrrrrr

Baei berkata...

Tahniah Dato' Seri kerana menambahkan majoriti dari yang sebelumnya. Teruskan perjuangan membela rakyat. Pengutuan ini menunjukkan rakyat perak tetap sokong Dato Seri dan PR. Jadi, kekalkan sikap pemimpin PR yang tidak memilih bulu dengan rakyat perak. kalau orang BN pun Dato' seri beri perhatian, pasti mereka akan malu dan pada tahun akan datang mereka akan sokong sepenuhnya.

sukakongsibarang berkata...

tahniah pada Dato' Seri IR Nizar krn sudah menang..tahniah kpd semua yg menbantu dalam memenangkan beliau anggota pakatan rakyat...


YB,
kalo blh,tlg sediakan pecahan undi bg DUN yang terletak dlm P59 ini...bg DUN k.sepetang,changkat jering dan teroh...

hamba allah berkata...

salam yb,
betul ke ade 19 peti undi dtg?
kalo betul tolong btau ya..
sbb sakit telinga denga kawan saya kata nizar akan kalah .

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum.. ayyuhal mu'minun.. jangan lupa sujud syukur... takbirr

Tanpa Nama berkata...

Tahniah kepada YB MB Sah DS Ir Nizar kerana kemenangan di Bukit Gantang, juga tahniah atas gelaran Datuk kerana kelahiran cucu sulung seminggu yang lalu...

Selepas ini saya/kami doakan YB DS Ir Nizar menang pula di Mahkamah Perundangan (kes di Mahkamah) dan seterusnya Menang pula di Mahkamah Rakyat Perak/DUN (selepas DUN Perak dibubarkan nanti)dan terus menerajui Perak sebagai Menteri Besar...
Itu Harapan Rakyat Perak.....

kepada YB Idham Lim, ADUN Titi Serong, Syabas atas usaha YB dalam membantu memenagi Parlimen Bukit Gantang....
Tak lupa juga Tahniah dan terima kasih kepada blogger-blogger lain yang amat membantu (seperti Wak al-Banjari, Topeng Perak, MSK, Ajijoi dan ramai lagi....)
Usaha anda amat dihargai hanya Allah sahaja yang mampu membalasnya....

Sama-sama kita bersyukur ke hadrat Allah (jangan lupa buat sunat sujud syukur)....
YB Idham Lim, ADUN Titi Serong saya mencadangkan dibuat analisis statistik bagi keputusan PRK ini dengan memaparkan pecahan undi mengikut saluran dan dibandingkan dengan tahun 2008 (yang dimenangi oleh Allahyarham YB Roslan).
Alhamdulillah, segala puji bagi Allah atas kemenangan ini....
TAKBIR!....

---Minda Tenang----