09 Oktober 2009

Markas Pemuda PAS diceroboh, petugas ditetak ...

KEMASKINI: BAGAN PINANG, 8 Okt: Lebih enam orang petugas Dewan Pemuda PAS (DPP) dipukul dan ada yang ditetak dangan parang oleh sekumpulan lelaki ketika sedang bertugas di beberapa tempat termasuk di markas induk DPP di Bagan Pinang.

Bercakap pada sidang media tergempar di Pejabat Agung PAS, Jalan Raja Laut siang tadi, Ketua DPP Pusat, Ustaz Nasaruddin Hassan berkata, kejadian itu berlaku lebih kurang jam 1.30 pagi.

Sekumpulan 100 lelaki bermotosikal dikatakan memakai baju BN telah menyerbu dan menceroboh markas induk DPP dan menumbuk petugas yang berada di situ.

Sewaktu kejadian lebih kurang 40 orang petugas berada di markas tersebut.

Selain ditumbuk, kesemua mangsa juga dihalau keluar meninggalkan markas itu.

Turut difahamkan ramai lagi petugas PAS di pukul malah ada juga yang dikejar dengan parang hingga ke rumah.

Ekoran itu DPP pusat akan membuat laporan polis jam 6 petang ini di Balai Polis Port Dickson.

"Sekarang ini kita sedang mengumpul semua maklumat berkaitan. Kita diberitahu banyak kes serupa berlaku di tempat lain juga. Kita kumpul semua dan buat satu laporan petang ini," Ujar Nasaruddin lagi.

Nasarudin turut mempersoal sikap pihak keselamatan yang lambat bertindak sedangkan semalam insiden serupa telah berlaku dan telah dimaklumkan kepada pihak polis.

"Semalam sudah berlaku perkara ini, kita dah maklum kepada pihak polis supaya ketatkan keselamatan, tapi malam tadi berlaku lagi, yang ini kita sangat kecewa," katanya.

Seorang Exco DPP, Suhaizan Kayat yang maklum berkenaan kejadian tersebut berkata, penyokong Umno BN terbabit tidak berpuas hati kerana mandakwa pemuda PAS telah menjatuhkan bendera dan kain rentang parti mereka.

"Mereka tuduh kita jatuhkan berndera dan poster Umno BN. Mereka semua datang ke markas induk, terus tumbuk petugas kita bertubi tubi. Bayangkan dari luar mereka tumbuk sampai la ke dalam markas," ujar Suhaizan yang juga Ketua Penerangan DPP.

Kejadian sama juga berlaku di beberapa lagi markas pemuda yang lain, namun semua bukti dan maklumat lengkap sedang dikumpulkan.

(GambarSalah seorang mangsa yang ditetak dengan parang)

Suhaizan juga kesal di atas kejadian itu menganggap penyokong Umno BN tersebut bertindak membelakangi undang-undang.

"Sepatutnya kalau ada bukti, buat lah laporan Polis, bukannya datang serang macam ni," katanya.

Ekoran kejadian tersebut juga, DDP telah mengarahkan semua pemuda di seluruh negeri datang ke Bagan Pinang hari ini bagi membantu gerak kerja kempen di sini.

Satu taklimat khas kepada pemuda yang hadir akan di adakan malam ini di markas induk mereka.


"Kita arahkan semua pemuda seluruh negeri datang bantu kita di sini, kita bukan nak buat kacau, tapi kita nak berkawal untuk keselamatan," ujar Suhaizan lagi.

Mereka juga yakin tindakan penyokong Umno tersebut sebgai terdesak dan cuba memerangkap pemuda PAS agar bertindak agresif bagi dijadikan modal kempen mereka.

Image"Kita yakin, ini satu provokasi dan perangkap mereka. Modus operandi sama sebelum ini diguna Abdul Azeez, tapi nampaknya tak berjaya. Jadi ini dia agenda mereka seterusnya," ujarnya lagi.

Dalam perkembangan lain, seorang saksi mendakwa dia melihat kumpulan samseng tersebut menggunakan senjata semasa melakukan serangan di beberapa tempat lain.

"Saya nampak mereka guna kayu, topi keledar, pedang dan senjata lain seperti besi semasa melakukan serangan," dakwa seorang saksi yang tidak mahu namanya didedahkan.

Selain mengoyakkan poster dan kain rentang PAS, samseng terbabit juga dikatakan turut memecahkan cermin dan merosakkan kereta milik penyokong Pakatan.


Sumber Berita : HarakahDaily.Net

Dan ini pula laporan bergambar dari tempat kejadian berlaku pagi..

Disini lah tempat dimana kejadian seorang pemuda Pas di pukul di Taman Datuk Abd Samad dalam UPU Kg Bagan Pinang...kelihatan ahli parlimen Dato' Kamarudin baru sampai ditempat kejadian....



tempat kejadian mula dipenuhi oleh pemuda umno dan pas.

Yang nie pulak batang bendera pas, samaada telah di bakar atau di buang aku pun tak pasti, tapi budak Pas kata dia orang tengah pasang kemah dan bendera untuk program Dato' Harun Din.

pemuda umno dah ramai datang........

Habis semua kerusi disepah-sepah kan oleh pemuda umno, tegoklah bendera pas kat bawah tu. bangang betul..

perbincangan di adakan antara pemimpin Pas dan umno, tapi tahulah puak umno nie kan susah nak cito............ macam-macam alasan diberi bla bla bla bla bla........last-last.....

khemah program utk pas pun dibuka oleh pemuda umno, lahabau punya umno....umno puaka nie dialah polis, dialah spr semua dia boleh...puak umno kata pas buat tempat persendirian, tanah ketua kg jadi tuan tah tak beri persetujuan......tak apa nanti kau....

ramai pemimpin Pas ada ketika itu tapi mengambil jalan yg tak mahu mengeruh kan lagi keadaan.... samseng umnonie bukan boleh buat berbincang, dia jer yang betul.

Sumber dari : Anak Sungai Derhaka

24 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Salam..
hmm..xtau la diorang semua ni..
harap2 ALLAH balas diorang nih..
tah ape kena tah..

Tanpa Nama berkata...

Salam..
hmm..xtau la diorang semua ni..
harap2 ALLAH balas diorang nih..
tah ape kena tah..

Your Average Mat berkata...

gambar kedua, kenapa baju sahaja ditetak. tak ada luka di badan?

harapnya tak berlaku la gaduh2 sama melayu.

Suhaimi Said berkata...

UMNO dah terdesak, mereka pakai samseng. Teringat saya kepada peristiwa berdarah Lubok Merbau. Seorang anggota PAS dibunuh oleh samseng-samseng UMNO semasa Pilihanraya Kecil Padang Terap.

Unknown berkata...

nanti ada dalam laporan akhbar utama dan tv yg menyebut 'ahli umno/bn kena ganyang lagi'..mesti punyalah..

Tanpa Nama berkata...

Orang PAS ni pun buat apa kecoh2 pi kutip sekor2 lah set SONAL yang gedeber tu, tak kan depa dok dalam grup sokmo

Tanpa Nama berkata...

takpa..mengalah bukan bererti kalah.. ada masa kena ambil pendekatan berhemah.. lantak depa..bagi org kampung nampak perangai samseng2 tu semua.. ni konpem la masuk dalam media perdana "PAS tak ikut undang2"...

Guru Tajwid berkata...

Segala perbuatan UMNO sekarang ni makin membuktikan bahawa mereka telah terlalu terdesak dengan penolakan parti mereka.

yang masih duduk lagi dalam parti korup ni adalah mereka-mereka yang mengharapkan habuan dunia.

masuksuku berkata...

salam yb..
kenapa hilang tamadun jadinya...seronok ke dapat pukul orang.lepas tu pihak keselamatan pula buat tak tahu...lambat datang..tak macam aziz kena kononnya di tumbuk hari tu le..
mentang mentang yang menyerang tu orang umno..yang mungkin dapat seorang rm 100 terus sanggup pukul orang..pasti dengan janji jangan takut..jika pihak keselamatan campurtangan pun ,,kita boleh settle..
puak cannabilisma tu pula bila dapat ayat cantik tu terus buat dan tunjukkan samseng kampung pada geng yang tidak bersenjata ..jam 1.30 time sedap tidur..
banyak sangat ke duit yang dapat..sampai 3 tahun ke boleh tanggung diri dan anak isteri makan..
fikir sendiri le..
jangan ingat bila calun kamu menang dia boleh tolong kamu selamanya..
ini orang umno le..bukan nak perjuangkan nasib melayu..dia perjuangkan nasib dia dan keluarga dia saja..kamu tu yang bengong...
pukul orang..sesama bangsa..yang ada anak isteri..jika mati..walau disini kamu lepas ..kat akhirat kamu tetap kena..
jelek dan hina sangat bergaduh pasal parti..
otak takda pulak tu..main hentam saja sebab dapat upah..
yang memukul..menetak..kejar sampai rumah tu..yang rasa samseng..kamu tahu tak ada geng indon nak masuk sempadan sabah serawak nak ganyang malaysia..
itu yang kamu perlu lawan..itu lebih penting..ajak orang umno semua..pengikut saja le..pergi lawan..bantu polis buat rondaan..baru betul..masuk paper boleh bangga..
kamu tak pikir ke kalau geng pembangkang lawan balik..tapi depa tak bodoh macam kamu...

jihad berkata...

Insallah BN akan kalah kerana perbuatan mereka sendiri, takbur dan bongkak mereka akan dibalas oleh allah, kita sama-sama berdoa dan berserah kpd allah

MIBU BULAN. berkata...

Pehak Polis mesti menjalankan siasatan di bawah seksyen 148 Kanun Kesiksaan (Merusoh menggunakan sejata).....Andainya Polis membutakan mata dan memekakkan telinga sahlah mereka menjadi " Pencacai UMNO / BN" dan Rakyat Perlu menolak calon BN dalam pilihan Raya ini.......

Tanpa Nama berkata...

altantuya, teoh, kugan pun mati, ini cedera sikit saja

Tanpa Nama berkata...

apa nak kisah.. Polis, SPR, SPRM semua anjing BN..

Raziq Najab berkata...

ALLAHUAKBAR!!!
HANCUR UMNO HANCUR BARISAN
PERGI JAHANAM DENGAN KEBANGSAAN!
YA ALLAH HANCUR LEBURLAH PAKATAN MEREKA! ameen.

JANGAN KAMU BERASA SEDIH, SESUNGGUHNYA PERTOLONGAN ALLAH ITU AMAT HAMPIR...


INILAH TANDA2 KEMENANGAN ISLAM KEBENARAN & KEADILAN. sama2 lah kita solat hajat & berdoa!

Tanpa Nama berkata...

SALAM, NABI MUHAMMAD SAW DAN ISLAM,TERMASUK ORG2 ISLAM ADALAH RAHMAT BAGI SEKALIAN ALAM..
MEREKA YANG BERJUANG DAN MATLAMATNYA HANYA MENCARI HABUAN DUNIA SEMATA2 DAN BUKAN KERANA ISLAM PASTINYA AKAN MELAKUKAN APA SAHAJA SEPERTI MENGUGUT, MENCEDERAKAN, MERASUAH, MEMBUNUH DAN SEBAGAINYA... SEPERTI JUGA YAHUDI LAKNATULLAH YANG MEMBUNUH DAN MNCEDERAKAN ORG2 ISLAM SEWENANG2NYA DI PALESTIN, DAN KRISTIAN YANG MEMBUNUH ORG2 ISLAM SEMASA PERANG SALIB.. MEREKA TIDAK PERNAH MERASA BERSALAH.. KERANA APA? KERANA CINTA DUNIA MEREKA YG MENGHALALKAN SEGALA CARA... JIKA ORG2 MELAYU YG CINTA KEPADA DUNIA DAN TIDAK PEDULI TTG HARI AKHIRAT..MEREKA PASTI AKAN MEWARISI PERANGAI YG SAMA SEPERTI YAHUDI DAN NASRANI(KRISTIAN) ITU..
WAHAI ORG2 UMNO.. SILA BACA SIRAH NABI..
SEMASA MULA2 ISLAM DI SEBARKAN DI MAKKAH.. ADAKAH KAMU ORG2 UMNO PERASAN BAHAWA NABI MUHAMMAD SAW JUGA MENGALAMI PERISTIWA YG SAMA BERDEPAN DENGAN PEMBESAR2 QURAISY YG KERJANYA APABILA MERASAKAN ISLAM INI AKAN MENGGUGAT KEKUASAAN DAN KEKAYAAN MEREKA MENGUASAI MAKKAH, MAKA MEREKA MENGAMBIL JALAN MENCEDERAKAN,MENGUGUT, MENFITNAH, MALAH MEMBUNUH SAUDARA SEKETURUNAN MEREKA...DAN CUBA TENGOK APA JADI PADA ORG2 YG MENGHALANG CAHAYA ALLAH...
APA JADI PADA ABU LAHAB..ABU JAHAL..
APA JADI PADA KEKUASAAN MEREKA?
APA JADI PADA BERHALA2 YG MEREKA AGUNGKAN?
APA JADI PADA PENENTANG2 NABI MUHAMMAD SAW...

AGAK2 KAMU DI PIHAK MANA?

PIHAK NABI MUHAMMAD SAW?
ATAU PIHAK PEMUKA QURAISY..

TAPI JGN LUPA...FIKIRKAN KESUDAHANNYA..

SESUNGGUHNYA ALLAH SWT AKAN TETAP MENYEMPURNAKAN CAHAYANYA WALAUPON ORG2 KAFIR TIDAK SUKA.. SEBAGAIMANA YG KITA TAKBIRKAN MASA 1SYAWAL TIAP KALI HARI RAYA..

Tanpa Nama berkata...

KALU AKU DOK KAT SITU MASA KEJADIAN AKU BAGI BUKU LIMA DAN KAPAK BUNGKUS JE PUAK2 UMNO JAHANAM NE

Tanpa Nama berkata...

umno memang penjahat selama2

david ahmad muniandy berkata...

saya rasa kalau ada pilihanraya akan datang masing-masing membawa senjata dan himpunlah berapa ratus atau ribu orang kat markas pas...lihat orang bn lalu kat markas pas tetak jangan ambil kisah tua ataupun muda...manusia manusia juga...dalam Quran nabi sendiri suruh kita mempertahankan diri kalau ada penceroboh menyerangkan umat Islam...kena balas serang balik walaupun mati itu mati syahid orang kafir mati mati dalam kafir...

mat sabung berkata...

jangan terlalu emosi dlm tangani isu ini, biar berhemah. pertolongan Allah pasti dipihak yg benar..ada hikmahNYA itu.masyarakat pandai menilai dh sekarang..PRU13, Bagan pinang pasti menang dh!! buat lg ala2 genster PUKIDA a.k.a PENGKID DAA tuh bnyk2 lg...mane geng2 pemuda
UHNOO tu??

Tanpa Nama berkata...

Sabarlah para pejuang Allah, pasti sedikit masa lagikemenangan dijalanmu

Tanpa Nama berkata...

pekida dasar anak haram pegampu umno

david ahmad muniandy berkata...

umat Islam kena beremosi...hikmah dan kesabaran tetap ada had juga...
saya nak kata umat Islam dalam Malaysia harini adalah pengecut tidak serupa umat Islam 40'an...lihat kes Natrah, ibubapa Natrah hendak murtadkan dia di singapura umat Islam Malaysia sanggup pergi ke singapura berjuang hak Natrah supaya tidak murtad oleh ibubapanya, lihatlah rakyat malaysia ada yang sanggup pergi singapura hanya berkayuh basikal, ada yang berjalan kaki ada yang menumpang motor ada yang duduk keretapi pergi ke singapura demi umat Islam di murtadkan oleh keluarga kafirnya...kemana perginya jati diri umat Islam harini?

Unknown berkata...

Itulah kalau dah emosional...dua-dua pihak pun sama...siapa banyak ahli kat tempat tu merekalah kuat...lagak lebih.tak kira pakai kopiah ke pakai songkok ke...2x5...Apalah nasib bangsaku... Melayu yang semakin layu.(Jebat..)

david ahmad muniandy berkata...

ramai melayu semakin layu dan
ramai melayu sudah menyelewengkan Al-Quran dan ajaran nabi lihat dan baca pos-pos diatastu suruh orang bersabar ditulis oleh tanpa nama itu adalah ajaran sesat orang kafir sahaja tulis begitu...kita diserang musuh nabi suruh kita mempertahankan diri dari serangan musuh bukan berdiri bersabar biar merelakan diri di pukul oleh musuh...apakah bezanya diantara bunuh diri? itulah pemikiran orang bodoh dan orang murtad yang bukan Islam. Aku rasa tanpa nama yang tulis begitu adalah kristian.

“sesungguhnya org2 mukmin yg sebenarnya adalah mereka yg beriman kpd Allah dan RasulNya, kemudian mereka x ragu2, dan mrk berjihad dgn harta dan jiwanya di jalan Allah. Mereka itulah org2 yg benar”(49:15)