09 Oktober 2009

'Bekas Banduan' Mengamuk Di Bagan Pinang

Oleh : Zabidie Abas

Pencatat diberitahu dari beberapa sumber yang meyakinkan , puluhan petugas Pakatan Rakyat yang berada DUN Bagan Pinang telah dicederakan, malam tadi.

Ia dipercayai dilakukan oleh penyokong UMNO dan PEKIDA yang mengunakan kayu, topi keledar , pedang dan dan senjata bebentuk besi.

Diberitahu Y.B. Mujahid calon daripada PAS-Pakatan Rakyat juga turut cedera. Menurut sumber, 'bekas banduan UMNO' iaitu Tan Sri Isa Samad yang juga calon BN-UMNO telah membawa masuk samseng-samseng untuk membantu kempen beliau ala-mafia.

Turut rosak dalam kejadian itu puluhan kereta yang dirosakan dan dipecahkan cermin, pelbagai poster dan kain rentang milik PAS-Pakatan Rakyat.

Malah beberapa Markas-Bilikan Gerakan PAS-Pakatan Rakyat juga telah dirosakkan. Walaubagaimana pencatat masih mencari kesahihan sumber berita tersebut.

17 ulasan:

megatpanji berkata...

ke mana perginya Polis malaysia sehingga pertugas PR dibelasah. adakah sekadar tengok dan perhatinkan sahaja. mungkin ceritanya akan jadi lain kalau yg kena pukul itu puak UBN. kecoh seluruh malaysia agak2nya....dasar munafik...

masuksuku berkata...

Salam yb
Jika betul mana polis...
Jika betul mana pemberita umno..sebab depa ni macam langau..ada di mana mana..
Dan bila pula pihak pembangkang nak buat macam yang depa buat tu..

Unknown berkata...

Tunggulah balanya nanti. Itu bukankah salah satu saham yang menjerumuskan mereka ke lurah kebencian rakyat?

Kejadian itu petanda baik sebenarnya. Resipi ini akan bertambah lazat sekiranya pihak polis gagal bertindak dan memberikan perlindungan.

Tanpa Nama berkata...

salam...

apakah bahlulnya sehingga PEKIDA PUN TURUT SERTA...!.

Andai benar PEKIDA pun terlibat...sumbat dalam penjara sahaja...ingat ini dunia PEKIDA ke..mana Ayahanda Pengerusi PEKIDA ini....turun dan siasat...teramat sedih apabila PEKIDA disalah guna oleh pihak lain...

mat sabung berkata...

HANCUR ...HANCUR..BACUL BE END!! TUNGGUUUU PRU13

Rohaifi Azri berkata...

polis berat teloq!!! xpun teloq2 abg polis ni kene pegang dek UMNO-BN.

Anak Sungai Derhaka berkata...

Salam YB..

Berita ada disini.. lengkap dengan gambar tempat kejadian berlaku pagi ini..

http://darisungaiderhaka.blogspot.com/2009/10/barbarian-in-bagan-pinang.html

Tanpa Nama berkata...

pekida anak haram.pejuang bangsa konon.dari ketua sampai anak buah semua pegampu.dasar anak haram.malukan bangsa aku je.ya allah laknat kan la pekida.

Tanpa Nama berkata...

PEKIDA mmemang macam tu, mana-manapun orang tahu perbuatan samsengnya, kalu nak lawan samseng orang PAS pun buat, jihad macam Memali pun boleh jadi. Ahli2 PEKIDA jangan melampaui batas, nanti kalau orang tak tahan dah marah dia akan lawan balik. Kalau rasa kuat nak tunjuk samseng jangan pakai group lah.

Tanpa Nama berkata...

pekida da menyimpang...
da sesat...
kalo dulu para ulama jadi ahli pekida utk membela Agama Islam...
tapi skang ni ramai ahli pekida yg minum arak...
sendiri tak tau jaga agama, ada hati nak bela Agama Islam...

Tanpa Nama berkata...

Bagi Umno BN..... Ganas itu halal bagi mereka.. Kesabaran ade juga batasannya... Ingatlah Allah Maha Melihat Dan Maha Mendengar.. doa mereka yang tertindas.... mangsa keganasan tiada hijab... Lihatlah mereka yang melakukannya.. bagaimana kehidupan dan kematian.. mereka... Umno dan Bn jahat dulu dan kini san selamanya.... Kepada semua Petugas2 PR.. teruskan tugas anda... Kerana syurga menantimu... dan penindas mereka yang lemah.. azab kubur dan api neraka merinduimu... Allahu Akbar Allahu Akbar Allahu Akbar.. hancurkanlah mereka yang jahat...

Tanpa Nama berkata...

PUKIDA NI MEMANG SIAL..

Tanpa Nama berkata...

PEKIDA stand for what?

handy berkata...

Segala yang berlaku di Bagan Pinang oleh puak-puak jahat tu adalah ujian bagi penyokong PR. Tidak mengapa, mana penyokong PR yang telah di pukul dan di aniaya saya cadangkan agar mereka ini ada kan doa selamat agar orang-orang yang memukul dan menganiaya itu akan diberi petunjuk oleh Allah. Baca yasin sebanyak 7 kali. Bukan dengan niat untuk diberi balasan tapi dengan niat supaya golongan jahat ini akan dapat petunjuk dari Allah s.w.t. Amin..

Tanpa Nama berkata...

Salam YB,

Rasa-rasanya PEKIDA ni pusat asuhan ektremist kaki pukul, dadah dan arak kot?

janggut berkata...

asalamulaikum

en zabidie abas adakah benar pekida terlibat sekali sperti mane yang anda tulis,atau pun pihat terbabit segaja mengaku yang mereka tu pekida..adakah anda pasti mereka ni ahli pekida atau mereka tu segaka mereka tu ahli pekida. saya hanya ingin bertanya akan cerita yang sebenatnye..bagi mereka yang yang melaku kan perbuatan samseng ni adalah salah, pihak polis perlu mengambil tindakan yang keras pada mereka yang megunakan kekerasan, tidak boleh sikap berat sebelah...tapi jgn takut insyallah bagan pinang akan jadi milik kita

sekian

Tanpa Nama berkata...

polis pun sama jer ada yang pekida jugak.Ada Ahli Pekida pak turut tak tau hujung pangkal pun belasah orang sebab satu geng