30 Oktober 2009

Sidang DUN Perak 28 Oktober.

17 ulasan:

moonchild berkata...

memang polis-polis ni macam hanjing

Syawal Ipoh berkata...

Inilah kerja polis BN...bingai...
Mcm ni pun masih ada lagi org yang sanggup mewakili BN...
Org yang sokong BN tak payah cerita laaa...dah kena bodoh...

1Mlaysia jadi bangang kerana UMNO BN ni...
kesian bapak polisi, terpaksa kena ikat hidung, ikut telunjuk...

Kalau BN UMNO suruh makan taik, pasti polis-polis ni makan taik jugak...janji ada mashuuk...

Tergamak sungguh BN UMNO buat kepada rakyat macam ni...
Sampai bila nak lakukan kepada rakyat mcm ni?
Rakyat sudah tak sanggup lagi menjadi bodoh ikut BN UMNO.

Tapi, semua ini ada balasannya...sabar dan teruskan usaha...
kalau tak ada rintangan, bukannya nama perjuangan...

ALLAHU AKBAR!!!!

Awanama berkata...

Salam YB, saya sangat kecewa dan merasakan amat hilang sabar dengan tindakan polis ini. Tolong pos kan rakaman Video ni kepada DS Hishamudin. Kalau dia masih nak nafikan lagi, karier politik dia memang takkan lama.

z berkata...

Demokrasi sudah mati diPerak. Lebih baik isytihar semua parti dalam PR sebagai parti haram macam parti komunis dulu dan BN perintah bersama polis. Kalau dah wakil yang dipilih oleh rakyat pun dilayan semacam ini apa lagi rakyat biasa. Memang tidak ada hak.

Unknown berkata...

...aku gelar polis ni ANJING DAN BABI...KERJA HARAM BAGI MAKAN ANAK BINI...AKU CIKGU NGAJAR ANAK POLIS..INGAT POLIS JE TERUK RUPANYA ANAK TERUK JUGA...MAMPUSLAH POLIS SYAITAN

lempentalam berkata...

Kena keluar modal sikit pakat kutip derma buat cd atau hantar mms pada semua jabatan ,biar mereka nilai sendiri siapa yang celaka

leaflizard berkata...

assalamualaikum ustaz.
salam 1 malaysia , 2 perak!

astaghfirullulah..
sampai mamcam nih skali. polis lakukan kerja2 mereka.

bapak aku jugak merupakan seorang polis.
yaAllah. aku berdoa.. jangan la kau jadikan bapak ku juga seperti mereka ni.
kau jauhkan la bapak ku dari menerima rasuah.. dan buat klerja haram macam nih,.
berikan lah keluarga aku makan dan rezeki, ayah ku dr seorang yang halal.

amin...

*patut la sejak kecik, bapak aku tak pernah galakkan aku jadi anggota polis. keje kilang pun tak pa..

Awanama berkata...

menatang ubn

cokoh cik latih berkata...

tengok vedio tadi macam tak percaya eja kerja si polis yang taat setia pada pegawai atasannya,tapi sabar eja la sebab ini arahan pihak atasan yang bengong,kenapa kah yang banyak polis2 tu semuanya melayu yang beragama islam dan tak reti bahasa mengikut arahan membuta tuli, tak takutkah mereka akan hari pembalasan.Kalau ketua polis Perak masih lg menafikan ini ternyatalah dia memang layak di lucutkan jawatan,dan ingatlah bukan selamanya dia jadi polis,sampai masa pencen juga, masa tu kalau orang buat kat dia macam tu baru dia tahu langit tinggi atau rendah. Wahai saudara ku Abang2 polis sedarlah sikit akan perbuatan kita,walaupun berkuasa jangan jadikan orang macam anjing. Allah melihat dan menyaksikan setiap perbuatan kita. Anda semua rakyat malaysia tak ada rasa bersalah ke bila melihat video tadi tu.Yb tolong usahakan mcmna nak siarkan dengan lebih meluas lagi bagi semua orang dapat lihat dan menilai sendiri kerja2 UNB ni.

Awanama berkata...

cian anjing2 polisi nie..

nasib baik aku x keje jadik polis...

aku x mau dicucuk idung mcm lembu...

Raziq Najab berkata...

Semoga Polis2 yang terlibat mendapat hidayah ALLAH
sekiranya sebaliknya semoga ALLAH menurunkan bala & kecelakaan terhadap mereka satu persatu... ameen

Awanama berkata...

sgt sedih.. x sangka polis sanggup buat mcm ni. wakil-wakil kita dianaktirikan. sangat zalim.

Awanama berkata...

Salam perjuangan untuk semua ADUN PKR...

Teruskan berjuang....
Rasulullah s.a.w. dulu berjuang pun penuh dengan onak duri

Awanama berkata...

polis memang manyak gila,,,itu manyak makan rasuah walaupun letak itu lencana sy anti rasuah....sy mmmg talak respect itu polis.....yang baik itu ada tapi sikit2 aje....yg ko....manyak2...

Awanama berkata...

Bagi saya polis hanya menjalankan tugas mereka. Memang bila melihat video tersebut, emosi kita akan terganggu. Sesiapa jua akan terganggu. Mereka polis berpangkat rendah yang terpaksa mengikut arahan. Dalangnya ialah ketua-ketua mereka dan BN. Kenapa mereka tidak turun sedangkan mereka yang beria-ia mengeluarkan arahan. Sebabnya mereka tahu jika disabitkan kesalahan, mereka yang kena. So hantar saja polis pangkat rendah kerana mereka tidak boleh mengelak dari menerima arahan. Dan peristiwa menjadi lebih buruk disebabkan mereka terlalu ramai. So mereka yang asalnya takkut akan menjadi sebegitu berani. Ambil peristiwa memali sudah cukup. Ketua memberi arahan dari Pulau Pinang sedangkan kejadian berlaku di Baling. Saya bukan menyokong polis tetapi kita kena juga berfikir secara rasional. Apapun tahniah kepada ADUN dan YAB DS NIZAR. Semoga usaha ini akan diberkati Allah. InsyaAllah

Awanama berkata...

Wahai polisi-polisi malaysia sedar la kamu semua jangan la kamu semua diperbodohkan oleh UBN yang gila kuasa dan gila masuk poket.Insaf la kamu semua makan gaji duit rakyat.kalau setiap hari hanya 10 orang sumpah kamu semua pasti balah akan jadi pada kamu semua dan anak bini jugak.harga diri lebeh mahal dari wang ringgit.Bangkit la wahai polisi-polisi dari terus menjadi angjin-angjin Ubn,mahu ingat la gaji-gaji yang kalian makan setiap bulan tak akan berkat kalau tingkahlaku kamu semua seperti tu yang hanya mengikut arahan ubn.

Awanama berkata...

Apa yang dilihat dalam klip video ini adalah Pihak Polis cuba merampas pakaian Speaker yg dipakai oleh Sivakumar.. Namun dihalang oleh ADUN Pakatan Rakyat dan oleh kerana itu berlaku pergelutan.. dan ADUN Cina yang ditarik oleh pihak polis itu adalah kerana ADUN itu menghalang tugas-tugas polis...
Apa yang dilakaukan oleh PAKATAN RAKYAT semua nya betol...