01 Disember 2009

Awas, kejadian ragut, mencuri kian menjadi .

Gambar dompet kepunyaan seorang wanita yang diragut dan di lempar dibelakang rumah saya malam tadi. 4 orang remaja ditahan dalam kejadian mencuri disebuah restoran di Taman Wawasan Parit Buntar. Mereka yang terlibat ditangkap melalui gambar yang dikenali dari cctv yang dipasang di Restoran Taman Wawasan tersebut, dan mereka yang ditangkap menunjukkan tempat mereka membuang dompet berkenaan. Berekebetulan dibelakang rumah saya.

Menurut salah sorang polis dari IPD Bagan Serai yang menangani kes tersebut untuk 30 November, kelmarin sebanyak 4 kejadian ragut berlaku disekitar bandar Parit Buntar. Dengan itu saya menasihati semuga warga parit Buntar untuk sentiasa berhati-hati dan membawa beg tangan dalam keadaan yang selamat dan tidak terdedah kepada kejadian ragut.

Saya juga mengucapkan tahniah dan berterima kasih kepada pasukan keselamatan yang bertungkus lumus menangani masalah jenayah tersebut.


4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

assalamualaikum..
untuk pengetahuan semua kita dah tahu polis di malaysia ni macam penyamun..penyamun tangkap peragut @ perompak = peragut @ perompak ni didapati tidak bersalah dan akan dibebaskan...ini apa yang banyak terjadi di depan mata kita...lu fikirla sendiri sapa dia...kalau tak percaya cuba tanyer peragut @perompak tu...berapa lama dia akan ditangkap...selepas itu mereka akan dibebaskan...jadi tindakan polis tu macam penyamun laaa...kira tangkap tu macam drama jer depan mata org ramai...bila tembak orang pun masih tak mengaku salah...buduh punyer POLIS!!!!

Tanpa Nama berkata...

episode ni dah ada dalam filem p. ramlee 3 abdul, cuba pi cari cd dia bolih pakat2 tengok

Tanpa Nama berkata...

Program bandar selamat telah berhabisan duit dibelanjakan oleh B-END,namun kes ragut makin menjadi-jadi,purata peragut terdiri M,kenapa agaknya?kena dari atas(pemerintah) yang ikhlas,laksana undang islam

sara berkata...

sy pon dh jadi mangsa ragut...