18 Disember 2009

KENYATAAN MEDIA : Sekretariat Wanita Pakatan Rakyat Perak ditubuhkan.

9 orang wakil wanita dari tiga parti gabungan Pakatan Rakyat bergambar bersama selepas penubuhan Sekretariat Wanita Pakatan Rakyat Perak.


1. Dengan ini saya memaklumkan dan mengesahkan penubuhan Sekretariat Wanita pakatan Rakyat Negeri Perak yang telah belangsung pada 16 Disember, jam 8.00 malam bertempat di Pejabat pakatan Rakyat Ipoh .

2. Penubuhan Sekretariat Wanita Pakatan Rakyat Perak diharapkan dapat meneruskan kesimbungan Pakatan Rakyat untuk memastikan kuasa yang dirampas oleh BN dikembalikan di Perak, Sehubungan dengan itu saya berharap penubuhan Sekretariat Wanita ini dapat menguatkan lagi gagasan Pakatan Rakyat di Negeri Perak.

3. Segala bentuk kegiatan dan penyelaras program yang berkaitan dengan wanita akan diselaraskan dan dirancang oleh Sekretariat ini dimasa akan datang.

4. Hasrat penubuhan ini dicetuskan oleh Mesyuarat Pakatan Rakyat Negeri yang lepas dan memandatkan kepada saya untuk menemukan dan menubuhkan Sekretariat itu.



5. Hadir dalam penubuhan yang mencatat sejarah baru dalam politik Perak itu ialah 3 Wakil Muslimat PAS iaitu Ust. Bariah Alang Sapri( Ketua DMP Negeri),Pn. Mazidah Ghani (Penolong SU DMP Negeri, dan Pn. Amizan Baharudin ( Pengarah Pilihanraya DMP Negeri).

DAP pula diwakili oleh YB. Leong Mee Meng (ADUN Jalong), YB. Lim Pek Her (ADUN Mengelembu) dan Pn. V. Shasha. Wanita PKR yang hadir ialah Pn. Zuraidah Zakaria (SU Wanita PKR Negeri), Pn. Azlina Adnan(Penolong Ket. Penanrangan Wanita PKR Negeri) dan Pn. Fatimah bt. Ahmad.

6. Selepas ini ketiga parti akan bermesyuarat dengan diwakili oleh 3 orang wakil bagi setiap parti dan siapakah wakilnya diserahkan kepada parti masing-masing menentukannya.

7. Sebelum ini Sekretariat Pemuda Pakatan Rakyat Perak tel;ah berjaya ditubuhkan dan telah melakukan pelancaran resminya pada 24 Okt 2009 walaupun mendapat halangan yang ketat dari piahk keselamatan.

8. Akhirnya saya mengucapkan tahniah dengan penubuhan ini dan berharap ianya dapat melahirkan gelombang baru dan dapat menarik lebih ramai pengundi wanita khususnya di Negeri Perak.

KENYATAAN MEDIA, 17 Disember 2009

YB. DRS. KHALIL IDHAM LIM
Setiausaha,

Sekretariat Pakatan Rakyat Perak

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

bravo wanita perak, pertama dan terkini, macam ni la pakatan kena bergerak cepat dan tangkas dalam menyebarkan berita kepada rakyata.

jarum peniti mak long berkata...

Salam YB...Saya copypaste artikel ni...Terimakasih