18 Disember 2009

Selangor sumbang RM45,000 untuk rumah kebajikan dan peralatan sekolah

SHAH ALAM, 16 Dis: Kerajaan Negeri Selangor semalam menyampaikan sumbangan berjumlah RM45,000 kepada 15 rumah kebajikan di Selangor dan peralatan sekolah kepada 150 kanak-kanak sempena sambutan Hari Krismas.

Sumbangan itu telah disampaikan oleh Exco Kesihatan, Pekerja Ladang, Kemiskinan dan Kerajaan Perihatin, Dr Xavier Jayakumar dalam satu Majlis Sambutan Krismas di Hotel Quality, Shah Alam semalam.

Setiap rumah kebajikan diberikan RM3,000 sebagi bantuan dari kerajaan negeri untuk pengurusan mereka.

Manakala kanak-kanan sekolah pula diberi sumbangan berupa beg sekolah, botol air dan sarung kaki sekolah sebagai persiapan menjelang sesi persekolahan baru.

Antara persatuan dan rumah kebajikan yang hadir ialah Persatuan Kebajikan Kasih, Pusat Jagaan Kanak-Kanak IstimewaLagenda, Lighthouse Children Welfare Home Association, Rumah Perlindungan Social (NCWO-YWCA), Pertubuhan Pendidikan Sri Suria Intan Jaya (Batu Caves), dan Assunta Children's Society.

Dalam majlis penyampaian sumbangan itu, Xavier memberitahu kerajaan negeri mensasarkan lebih banyak penerima sumbangan pada tahun hadapan supaya golongan yang kurang bernasib baik mendapat bantuan dan sokongan yang sewajarnya.

HarakahDaily.Net/-

Tiada ulasan: