20 Disember 2009

Nik Aziz : UMNO Khianat ...

Saya orang yang menyokong kuat satu masa dulu dalam gabungan dengan umno dulu, sebagai orang Melayu Islam saya ada perasaan itu, tapi umno khianat. Demikian antara ucapan Mursyidul Mursyidul Am PAS, TG. Datuk Nik Aziz Nik Mat.

Rampasan kuasa di Perak, cara Islam pun tak betul, cara demokrasi pun jauh sekali, maka betapa jijiknya umno. Katanya.

Saya jadi MB kelantan semua rakyat, melayu, cina , india adalah rakyat saya. berapa kali saya pergi kuil dan tokong dan mereka datang cari saya.

Saya tengok dengan mata saya sendiri terasa serupa dengan berada dalam dunia baru sesuai dengan ilmu dan pengajian saya. Katanya sebelum mengakhiri ucapannya.

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SYABAS TOK GURU.HIDUP TOK GURU.
- anakmuda.INDIAMALAYSIA

Tanpa Nama berkata...

tok guru...
saya puji ngan ketokohan tok guru...
tok guru umpama seorang dalam berjuta...
tok guru tidak pandang harta dan pangkat...
tok guru hanya berjuang demi rakyat kelantan...
rakyat kelantan harus bangga mempunyai seorang menteri besar seperti tok guru...
saya mendoakan semoga tok guru panjang umur dan dimurahkan rezeki....