16 Disember 2009

Hijau akan menang jua.

Sekali ini perkataan hijau terpaksa diguna pakai dan diucapkan oleh pemimpin no 2 UMNO yang juga TPM dengan ktanya dipetik "Teknologi Hijau dan Bersih merupakan hala tuju untuk industri automotif" kata Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin.

Muhyiddin berkata pelaburan lebih besar perlu dibuat untuk membangunkan teknologi hijau dan bersih untuk kenderaan pada masa akan datang.

"Penyelidikan dan pembangunan (R&D) perlu dipertingkat. Mungkin syarikat Malaysia boleh bekerjasama dengan universiti dalam R&D da menjadi pemimpin dalam membangunkan teknologi hijau dan bersih untuk industri automotif," kata Muhyiddin dalam ucapan pada Anugerah Tahunan Kereta New Straits Times/Maybank 2009 semalam.

Sebelum ini pemimpin UMNO sangat "phobia" dengan warna hijau dan sebutan hijau, sehingga saya dimaklumkan dalam satu majlis yang dihadiri oleh pembesar negeri perak setelah kejatuhan PR dan kudeta yang berlaku, dimana pengajur dipastikan dengan talifon dan fax berulang kali supaya sayur yang dihidangkan jangan ada unsur hijau.

Pening kepala saya memikirkan seketika bila sayur pun cuba dielakkan dari warna hijau , itulah antara buktinya UMHNO sangat takut dengan warna hijau.

Nasib baik tidak ada sayur yang berwarna biru, tentunya sayur itulah yang lebih awal dicadangkan.

Sekali ini Muhyiddin sedar atau tidak dia telah terpaksa atau tidak telah menerima warna hijau yang menjadi lambang PAS yahng sekian lama ditakuti. Alhamdulillah semakin ramai yang tidak antikan warna syurga itu. Mudah-mudahan begitu jua kepada seluruh rakyat malaysia akan makin dekat dengan Pakatan Rakyat dan PAS yang siap untuk kembali berkuasa di Perak dan meneruskan pengusaaan di negeri yang dimenangi malah mengusai Malaysia dan negeri lain yang belum dimenangi. Bahkan saya yakin pakatan Rakyat adalah pilihan paling tepat untuk menggantikan BN yang semakin karam dan tenggelam itu.

5 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

insyaallah pas akan menang tapi jangan berundur atau lawan arus

Tanpa Nama berkata...

perlu kerja kuat tanpa kira masa dan tempat, program khusus dan tidak dirancang hendaklah diteruskan

Unknown berkata...

hahahaha... pegi mimpi la saudara...

Tanpa Nama berkata...

fobia hijau
kopiah putih
janggut
harakah

lebai kampong

Tanpa Nama berkata...

dulu bole lah kata mimpi...
la ni dah jadi kenyataan...
sape sebenarnye yg masih dibuai mimpi?...