20 Januari 2010

ZAMBRY BERTEMU NAJIB DI ARAB SAUDI : PETANDA BUBAR DUN PERAK

04 Safar 1431H


Kenyataan Media (18 Januari 2010)

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) meminta semua jentera Pemuda PAS khasnya dan Pakatan Rakyat amnya supaya bersedia dengan pembubaran Dewan Undangan Negeri (DUN) Perak yang akan di umumkan bila-bila masa sahaja. Rakyat Negeri Perak dan pegawai kerajaan tentu lega dengan pembubaran DUN Perak ini di lakukan segera demi keharmonian dan kesejahteraan yang akan kembali pulih. DPPN Pk melihat banyak petanda-petanda bahawa pembubaran DUN Perak ini akan di lakukan dalam tempoh yang terdekat kerana pentadbiran kerajaan negeri semakin lumpuh.

Dengan pertemuan yang telah di lakukan oleh Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir dan Datuk Seri Mohd Najib Razak semasa di Arab Saudi baru-baru ini, sudah tentu akan membawa khabar berkaitan krisis rampasan kuasa oleh Kerajaan Negeri kudeta Barisan Nasional (BN) di Perak. Datuk Seri Zambry yang sanggup tidak hadir ke Persidangan Ke-169 Majlis Agama Islam dan Adat Melayu Perak (MAIAMP) yang di pengerusikan oleh Raja Muda Perak baru-baru ini di lihat ada perkara lebih penting yang akan di bincangkan dengan Datuk Seri Najib di Arab Saudi.

DPPN Pk juga telah mendapat sumber maklumat berkaitan majlis mengadap yang telah diadakan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya Malaysia (SPR) bersama Seri Paduka Sultan Perak awal November yang lalu menghangatkan lagi suasana pembubaran DUN Perak kelak. Pada awal Februari ini pula telah menandakan setahun rampasan kuasa oleh Datuk Seri Zambry bersama kerajaan negeri kudetanya. Disebabkan itulah Datuk Seri Zambry akan menyenaraikan pencapaian 11 bulan pentadbirannya berbanding 11 bulan pemerintahan Datuk Seri Ir Haji Mohammad Nizar Jamaluddin.

DPPN Pk melihat suasana ini cukup untuk rakyat menilai sendiri krisis yang telah berlaku di Perak. Datuk Seri Zambry yang terdesak juga telah cuba mengawal media-media Cina untuk memastikan kaum Cina akan menyokong BN walaupun MCA yang masih tidak dapat di pulihkan. DPPN Pk meminta dan merayu kepada rakyat supaya kezaliman dapat di hapuskan dan keadialan dapat di tegakkan.


MOHD NUR AMIN
Pemangku Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

4 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tanya sikit? Zambry gi abu dhabi pakai tiket sapa? MB, Najib ke poket sendiri???

Tanpa Nama berkata...

YB,,
Sokongan rakyat camana dah makin kuat ke..makin kurang??Kalu nak bertanding biar menang 2/3..kalu x BN kira kuat lagi le kat Perak!!

Tanpa Nama berkata...

Elok le bubar. kakitangan kerajaan negeri perak dah lama diseksa oleh zambry. kami rasa nizar jauh lebih baik dan adil dan tidak zalim seperti yang memerintah sekarang.

Tanpa Nama berkata...

Seluruh rakyat perak mahukan pembubaran dun.. rakyat semakin terseksa dengan keadaan sekarang ini..ketidakstabilan di perak ini hanya dapat diselesaikan dengan pilihanraya sahaja ,apa guna selogan rakyat didahulukan,jika permintaan rakyat dibelakangkan.. biar rakyat yang tentukan kerajaan perak yang sebenar,bukannya BN.....