19 Jun 2010

ADUN BEBAS: SAAT KEHANCURAN BN KIAN TIBA

5 Rejab 1431 H
Oleh: safarizal saleh

Dewan Pemuda PAS Negeri Perak (DPPN Pk) hari ini mencabar kesemua Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Perak yang telah mengisytiharkan sebagai ADUN Bebas agar menyertai mana-mana keahlian di dalam komponen Barisan Nasional (BN) Negeri Perak supaya mereka semua dapat bergerak sealiran dengan Kerajaan Negeri bagi meyakinkan pelabur-pelabur asing yang ingin melabur ke Negeri Perak bahawa pentadbiran kerajaan negeri tidak berubah bila-bila masa.

DPPN Pk melihat jika kesemua ADUN Bebas tersebut tidak menyertai mana-mana komponen BN, ini menunjukkan bahawa mereka semua tidak sehaluan dengan pendirian BN dan tidak sedikit pun membantu perkembangan ekonomi negeri bahkan mereka menyokong BN demi melepas diri dari tersepit kewangan peribadi. Ini kerana kedudukan mereka bila-bila masa sahaja boleh berubah dan sudah tentu boleh juga menzahirkannya usul tidak percaya terhadap Menteri Besar jika ianya berlaku.

Jesteru, memandangkan komponen BN Perak disertai oleh Umno, MCA, MIC, GERAKAN dan PPP, DPPN Pk mencabar kesemua ADUN Bebas tersebut menyertai salah satu daripada parti yang sedia ada. Jika keengganan mereka menyertainya, sudah pasti mereka mempunyai agenda tersembunyi yang cuba mereka lakukan terhadap BN Perak kelak. Ditambah dengan kemelut Umno Perak yang memberikan peluang mereka menggunakan kedudukan mereka bagi mendapat beberapa keistimewaan daripada BN.

ZAWAWI HASSAN
Ketua,
Dewan Pemuda PAS Negeri Perak.

Tiada ulasan: