03 Ogos 2010

Polis gila: Tangkap Unit Amal bertugas

21 Syaaban 1431 H
Oleh: Ustaz Misbahul Munir

Himpunan warga felcra dicemari dengan tindakan pihak polis yang menangkap anggota Unit Amal yang bertugas mengawal lalulintas dan parking.

Program yang bermula pagi tadi dengan majlis perasmian oleh YB Dato' Seri Hj Nizar Jamaludin berjalan dengan lancar tanpa gangguan. Berbeza dengan ceramah malam tadi yang dikepung dengan pihak polis, namun ceramah berjaya dijalankan sehingga tamat.

Petang tadi, semasa peguam Wan Romini membentangkan kertas kerja kepada para peserta, beberapa anggota Unit Amal yangs sedang bertugas mengawal lalilintas dan parking telah ditangkap oleh pihak polis.

Anggota polis semakin ramai, yang ditangkap juga semakin ramai. Sehingga kini lebih kurang 30 orang telah ditangkap oleh pihak polis, dan kesemuanya ditahan di balai polis Kg. Gajah.

Majlis penutupan Himpunan Warga Felcra yang sepatutnya disempurnakan oleh Hj Mohamad Sabu terpaksa dibatalkan, begitu juga ceramah umum malam ini terpaksa juga dibatalkan walaupun orang ramai tetap menghadirinya.

Ini semua kerja jahat UMNO BN Pasir Salak yang diketuai oleh Tajuddin Abd. Rahman yang juga Pengerusi Felcra.

Mereka berbuat demikian kerana kedudukan kuasa politik yang semakin terancam apabila pendedahan demi pendedahan dibongkar oleh PR terhadap pengurusan felcra.

Harakahdaily/-

12 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Tajuddin tu memang bahalol,melayu jumud org tua tu..agama dia bebal

Tanpa Nama berkata...

sudah berimankah anda dengan mengata orang lain gila.

AKUASKAR berkata...

YB, POLIS DI RAJA MALAYSIA KENA TUKAR POLIS DI UMNO 1 MALAYSIA.

DEPA TAK TAU DUIT GAJI YANG DEPA DAPAT TU ADALAH HASIL PERJUANGAN PARTI PEMBANGKANG.

KALAU TAK KERANA DESAKAN PEMBANGKANG SORI TO SAY LA POLIS OI...

Tanpa Nama berkata...

Salam YB..banyak2 bersabar. Ini baru sikit, Tunggu bila dekat PRU13..lebih banyak tangkapan pada penyokong & pejuang PR dengan pertuduhan yang tak masuk akal. PRU13 mimpi ngeri untuk UMNO..
Orang yg mimpi ngeri..dia akan meracau tak tentu arah..inilah keadaan UMNO sekarang.

UMNO AKAN BERTEMBUNG KUASA SEBENAR RAKYAT PRU-13 NANTI berkata...

SAMA MACAM KT BURMA/MYANMAR PULAK RASANYA....

ADAKAH MALAYSIA TAK LAMA LAGI SETARAF DGN BURMA/MYANMAR DI KALANGAN NEGARA ASEAN...

TENGOK APA TERJADI KPD PEMBANGKANG DI BURMA/MYANMAR...SU KYI (ANAK KPD JENERAL AUNG sAN SU KYI) DITAHAN DAN DI TUDUH DGN PERTUDUHAN YG TIDAK MASUK AKAL MENYEBABKAN PELABUR TIDAK INGIN MELABUR DI SANA (FDI PUN LEBIH KURANG SAMA DGN MALAYSIA SEKARANG)

ADAKAH MALAYSIA YG DIWARWARKAN SEBAGAI RAKYAT NYA BERPENDAPATAN TINGGI AKAN TERBALIK MENJADI RAKYAT YG BERPENDAPATAN RENDAH MACAM MYANMAR???

Tanpa Nama berkata...

UMNO akan bertembung kuasa sebenar rakyat pru-13 nanti... Malaysia dah macam bangladesh. Ada certificate tapi kerja takda, kerja takda tapi hutang PTPTN ada. Kalau nak seang kena sanggup jadi boneka BN macam Saiful suka main belakang, YB katak dan YB sesumpah.

Tanpa Nama berkata...

keja paling senang macam saiful juboQ..belajaq tak tara mana..hidup senang lenang juga.
Boleh bayaQ gaji escort lagi..
YB..boleh ka??
Masuk makamah sure menang punya la...
lepas ni cabut p oversea..setel.

Tanpa Nama berkata...

Siapakah kamu yang hebat mencaci manusia? Nabi,rasul atau Allah..tinggi sangatkah darjat kamu disisi Allah? Sudahkah pasti kamu akan ke syurga jika dosa kamu mengata tidak diampun oleh orang yang kamu caci? Nauzubillah..

Tanpa Nama berkata...

Jangan terlalu taksub mengatakan gaji naik kerana pembangkang hingga lupakan gaji naik itu rezeki,bukankah Allah yang memberi dan Allah boleh mengambilnya semula? Jangan riak sombong bertepuk dada wahai manusia kerana kamu bukan Allah..

Tanpa Nama berkata...

Telah terbukti selepas PRU 13 siapa yang melatah hingga sanggup melakukan demonstrasi kerana tidak boleh menerima ketentuan yang telah Allah tetapkan.. Mat Sabu hanya menggunakan politik cakap kotor dan ditolak oleh PAS pendang..Jangan riak dan sombong lihat apa jadi dengan Kedah..

Tanpa Nama berkata...

Jangan samakan kita dan mereka..mereka komunis dan mengamalkan konsep tertutup serta junta tentera sedang kita tidak sedemikian.. Cukuplah kita ni negara Islam dan banyak perubahan telah dilakukan semenjak tahun 57 hingga sekarang. Banyak alim ulama dilahirkan l,pendidikan agama semakin diterapkan disekolah2 dan di television kerajaan.. Ceramah agama bebas diadakan tanpa sekatan seperti negara bukan islam.

Tanpa Nama berkata...

Yang ada certificate tapi tiada kerja sebab memilih sangat,rasa tinggi sangat darjat sampai tak sanggup kerja biasa2 dulu..bayangkan berapa ramai bangladesh boleh kerja di negara kita kamu jangan fitnah negara tiada kerja untuk kamu. PTPTN tu bukan paksaan suruh kamu ambil,kalau dah kaya sangat pakai duit sendiri belajar tak payah PTPTN. Kalau dah berhutang bayar,dalam ISLAM dah diceritakan hukumnya kalau tidak membayar hutang. Orang jahil masa nak berhutang tersenyum tapi masa bayar hutang liat. PTPTN tu kalau certificate(sijil) belajar kamu bagus dan cemerlang kelas satu kepujian maka PTPTN tak payah bayar.. Orang bodoh kamu nak tipu boleh tapi orang yang belajar siang dan malam di universiti dan berjaya serta cemerlang keputusannya dan PTPTNnya dimansuhkan kamu jangan tipu. Allah tidak suka orang yang membuat fitnah serta pemalas.