06 Januari 2011

Jangan tunggu lama untuk ubah

1 Safar 1432H
Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR, 6 Jan : Setelah lebih separuh abad Malaysia diurus tadbir BN, sepatutnya rakyat menikmati segala kemudahan Negara yang setanding negara maju yang lain, tetapi malangnya rakyat Malaysia sedang dihimpit kemiskinan dan kedudukan negara yang masih mundur. Kata ADUN Titi Serong, Drs. Khalil Idham Lim ketika ditemui di sini.

Hakikatnya, rakyat Malaysia masih tidak berpeluang menikmati fasiliti yang dijanjikan seperti di dada-dada akhbar serta media BN. Janji pembangunan di Malaysia tidak lebih dari janji politik BN untuk kekal berkuasa.

Tambahnya, rakyat juga berhak ditadbir oleh kerajaan yang mempunyai barisan kepimpinan yang mantap dari segi mutu kepimpinan serta berkarisma dan komited dengan amalan federalisme yang menjadi asas Negara dalam hal pentadbiran. Kerana itu rakyat berhak memilih kerajaan selain dari BN.

"BN terus menyesatkan rakyat dengan kononnya hanya BN yang layak dan mampu perintah Malaysia" Katanya.

“Rakyat tidak boleh menunggu lama untuk melakukan perubahan di peringkat pentadbiran persekutuan di Putrajaya, perlu bertekad dari sekarang, jangan tunggu lama lagi untuk berumah" Jelasnya.

Menurutnya yang juga Ketua Sekretariat Pakatan Rakyat Perak, senario politik Negara terkini lebih memalukan dengan menyaksikan bahawa Malaysia sedang menuju ke arah negara yang tidak bermoral di segenap aspek. Kesannya Malaysia semakin tidak dihormati di mata dunia.

"Negara luar termasuk para pelabur melihat Malaysia dengan memandang kepada pemimpinnya dahulu, bukannya melihat kepada bangunan KLCC semata." Katanya.

“Cuba anda bayangkan jika pemimpin Negara terdiri dari kalangan yang dituduh dan dikaitkan rasuah, perogol, penzina, kaki perempuan, pengebom mayat dan berbagai lagi tuduhan yang tidak dibersihkan oleh individu terlibat. Tentunya negara terus dipandang rendah oleh negara luar.” jelasnya.

Dalam pada itu beliau menjelaskan bahawa pemimpin Negara haruslah dari kalangan mereka yang benar-benar berintegriti serta komited membawa agenda kebajikan serta keadilan buat rakyat. Inilah perkara yang ada kepada pimpinan Pakatan Rakyat.

Drs. Khalil Idham Lim juga mengingatkan supaya rakyat jangan fikir panjang terhadap 10 tawaran permulaan seperti termaktub di dalam buku jingga yang dikemukakan oleh Pakatan Rakyat terhadap seluruh rakyat Malaysia. Janji yang dikemukan adalah hasil kajian dan dalam ruang kemampuan ekonomi negara.

“Katakan tidak dan tolak Umno dan Barisan Nasional, beri undi kepada pakatan Rakyat dari calon PAS, DAP dan PKR dalam PRU 13 nanti,” tegasnya mengakhiri sesi temu ramah.[MOD]

Tiada ulasan: