04 Januari 2011

Masalah sosial : Berpunca dari pemimpin BN rosak akhlak

29 Muharram 1432H.
Mohd Hafez Sabri

IPOH, 4 Januari Pesuruhjaya PAS Perak, Ustaz Abu Bakar Hussain menyatakan saban tahun Negara diliputi dengan kes-kes gejala sosial dan kerosakan moral seperti kes pembuangan bayi, kes pembunuhan dan kes rasuah.

Beliau menyeru agar rakyat Malaysia berfikir sejenak dimanakah letaknya punca masalah-masalah ini.

Menurut beliau, umumnya semua orang mengetahui bahawa agama merupakan benteng penghalang utama daripada masalah-masalah sosial tersebut berlaku. Tetapi sekarang kita lihat pegangan agama rakyat sudah rosak dan antara punca utamanya ialah rakyat Malaysia kini mempunyai pemimpin yang zalim dan ketandusan akhlak yang baik.

Beliau mengulas mengenai kes seorang menteri kanan kerajaan Malaysia yang dikatakan merogol pembantu rumah mereka. Kes ini dibocorkan Wikileaks yang mendedahkan maklumat diplomasi kerajaan Amerika. Paling teruk ialah isteri menteri tersebut tahu akan kejadian tersebut tetapi cuba disembunyikan kerajaan UMNO BN.

Memetik ucapan beliau “ Jika inilah tahap pegangan agama seorang menteri yang diamanahkan untuk memimpin rakyat, tidak hairanlah rakyat Malaysia terpaksa berhadapan dengan kes pembuangan bayi, kes pembunuhan dan pelbagai lagi kes yang membuatkan kehidupan di Malaysia semakin tidak aman, disebabkan rakyat mempunyai pemimpin yang rosak ini”

Pesuruhjaya PAS Perak itu menyeru agar seluruh rakyat Malaysia mengambil ikhtibar akan kes yang berlaku itu.

Menurut beliau kini rakyat Malaysia sudah hilang kepercayaan terhadap kerajaan BN kerana memiliki pemimpin yang mempunyai masalah akhlak dan integriti yang sangat kritikal

“ Rakyat kena tolak kerajaan BN. Bukan sahaja untuk kesejahteraan kita, tetapi bayangkan bagaimana pemimpin ini akan mendidik anak-anak kita, tentulah rosak anak-anak kita. Rosak generasi seterusnya” tegas beliau.

Pesuruhjaya PAS Perak itu juga mengajak rakyat Malaysia untuk bertaqwa kepada Allah. Takutlah daripada menerima akibat sama seperti kaum-kaum terdahulu seperti kaum Firaun dan kaum Namrud, di mana mereka ini dipimpin oleh pemimpin-pemimpin zalim yang akhirnya mengakibatkan diri mereka sendiri bersama dengan rakyat-rakyat mereka dihancurkan Allah Taala kerana maksiat yang mereka lakukan.

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Yg ini saya setuju.