05 Januari 2011

Slogan "dahulukan rakyat", untuk selamatkan UMNO !

30 Muharam 1432H.
Oleh : Hafizi Pauzi

PARIT BUNTAR, 5 Jan : Slogan "Umno Dahulukan Rakyat" akan diperkasakan pada 2011 bagi memberi mesej jelas bahawa Umno sentiasa mahu melakukan yang terbaik dalam hal pembangunan rakyat dan Negara kata Ketua Penerangan Umno Datuk Ahmad Maslan.

Ahmad Maslan juga berkata pelaksanaannya akan digiatkan melalui program Juara Rakyat yang akan dianjurkan sepanjang tahun dan disuntik dengan “gaya baru” dengan tema berbeza setiap bulan.

"Slogan umno yang meloyakan ini patut diberi nafas baru dengan menjadikan ia sebagai tajuk lagu, Kerana ia mustahil direalisasikan setelah BN gagal membuktikan mereka kerajaan yang benar-benar mahu membela rakyat selama 50 tahun lebih berkuasa .

Umno patut bayar mana-mana artis untuk menyanyikan slogan tersebut dalam bentuk lirik lagu dengan rentak terkini cuma untuk hiburan semata-mata,” sindir ADUN Titi Serong, Drs Khalil Idham Lim ketika ditemui di sini

Umno pada tahap sekarang disifatkan oleh Drs. Khalil seolah-olah sudah tidak keruan, penipu, , mempersenda rakyat, memperkecil rakyat serta pemimpin UMNO tanpa segan mengaku sebagai pejuang bangsa sejati.

"Bagi saya ini adalah langkah untuk menyelamatkan UMNO yang ditolak oleh rakyat" Katanya.

Tambahnya, ketika slogan ini berkumandang di dada akhbar dan kaca televisyen, rakyat bawahan sedang mengeluh dan sesak nafas ketika membawa anak-anak daftar sekolah di awal tahun. Mereka rata-rata dibebankan dengan pelbagai bayaan tambahan sehingga mencecah ratusan ringgit.

"Sepatutnya rakyat Malaysia sudah sampai pada tahap menikmati pendidikan percuma, bukanya ditindas dengan pelbagai bayaran" Jelasnya.

BN telah menyalahguna amanat rakyat dengan menjadikannya sebagai alat untuk mengkayakan beberapa kerat pimpinan BN serta peluang untuk mengumpulkan kekayaan dari hasil khazanah Negara.

Menurutnya lagi yang juga merupakan Ketua Penerangan PAS Perak, situasi sekarang dilihat keadaan rakyat semakin terhimpit setelah berulangkali berlaku kenaikan harga barang keperluan utama .

“Pakatan Rakyat ingin mengingatkan kepada rakyat bahawa undi BN bermaksud menempa kesengsaraan yang akan membawa kepada kesukaran dalam menjalani kehidupan seharian kelak,” jelasnya.

Tiada ulasan: