03 Mei 2011

Ikut Nasihat Ilmuan Agama, Jangan Sebar Fitnah - Khalid

29 Jamadilawal 1432H. [MOD] -

SHAH ALAM 2 MEI : Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mengingatkan individu- individu yang berkepentingan dengan pendedahan serta penyebaran video seks yang cuba dikaitkan dengan Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim agar mendengar nasihat ilmuan agama.

Khalid berkata pandangan yang dilontarkan oleh mufti Selangor dan Perlis harus dijadikan garis panduan dan bukannya terus menyebarkan fakta yang kabur dan tidak sahih.

"Dari segi kelakuan seorang Islam saya berharap mereka mendengar nasihat daripada orang yang lebih arif tentang agama terutama mufti negeri Selangor dan juga Perak yang menekankan ada perkara tertentu yang tidak patut dibangkitkan dalam keadaan yang tidak punya maklumat yang sahih,"

Beliau menambah, penyebaran maklumat atau fakta yang tidak benar adalah fitnah. Dan bahana fitnah itu sangat besar hingga boleh menjatuhkan sesebuah tamadun.

"Ini melibatkan apa yang dikatakan fitnah dan sangat dilarang oleh agama Islam,"

Sebuhungan itu, Khalid menyeru kepada semua pihak agar menghentikan politik licik menjatuhkan sesama sendiri walhal apa yang harus diberi perhatian adalah merangka pertumbuhan ekonomi rakyat dan negara, demi pembangunan yang mapan.

"Kita tak payahlah bagi tumpuan pada perkara ini sebab msyarakat pun jelak dengan perkara ini. Sudah lebih 9 tahun drama ini. Saya harap kita fokus bagaimana mahu membangunkan masyarakat."

Pertengah Mac lalu, 'Datuk T' yang merangkumi bekas ketua Menteri Melaka, Rahim Thamby Chik, ahli perniagaan, Shazryl Eskay Abdullah dan bekas Bendahari PERKASA, Shuib Lazim mengaku bertunggungjawab menayang video seks kepada sekumpulan wartawan terplih di Hotel Carcosa Seri Negara.

Video itu kini tersebar luas diruang maya dan ditayangkan dibalai raya seluruh negara dan kem Biro Tatanegara (BTN).

Setakat ini, polis masih belum mengambil tindakan kepada 'Datuk T' yang secara terang- terangan mengaku menayang dan menyebarkan video itu.

Tv Selangor/-

Tiada ulasan: