08 Jun 2011

Chelsea kini buru Sneijder

6 Rejab 1432H. [MOD] -



LONDON: Chelsea kini memburu pemain tengah Inter Milan, Wesley Sneijder yang bernilai USD 30 juta (RM148 juta) selepas mendapat nasihat daripada Guus Hiddink.

kuad the Blues itu yakin Hiddink akan menjadi pengurus baru mereka minggu depan. Pengendali dari Belanda itu mengarahkan Chelsea supaya mengatasi tawaran Manchester United dan City yang turut berminat mendapatkan Sneijder.


Pemain perancang berusia 27 tahun minggu ini semakin hampir meninggalkan Inter pada musim panas ini kerana sudah menyatakan minat untuk beraksi di England.

Pengurus United, Alex Ferguson mengikuti perkembangannya dan menganggap Sneijder pemain terbaik menggantikan Paul Scholes di Old Trafford.


Namun permintaan Sneijder untuk bayaran gaji RM200,000 seminggu menyukarkan United sebaliknya meyakinkan Chelsea mereka mempunyai tawaran lebih menarik berbanding City.


The Blues menunggu ketua FA Turki, Mahmut Ozgener kembali bertugas minggu depan sebelum membuat tawaran rasmi kepada Hiddink, 64.

Turki semakin hampir kehilangan Hiddink meskipun beliau masih mempunyai kontrak setahun sebagai jurulatih kebangsaan apabila the Blues bersedia menebus kontrak RM4 juta (RM19.7 juta).

Sementara itu, Carlo Ancelotti yang dipecat Chelsea bulan lalu menafikan beliau mendapat tawaran daripada Aston Villa dan Fulham.

“Saya tidak mahu tergesa-gesa untuk bertugas semula dan tidak perlu melakukannya. Saya akan berehat setahun untuk mendalami pengetahuan,” kata pengendali dari Itali itu. 

Agensi

Tiada ulasan: