19 Oktober 2011

Wanita Filipina temui nur Islam

21 Zulkaedah 1432H. [MOD] -

BANDAR SERI BEGAWAN, Majlis pengislaman seorang wanita warga Filipina hari ini disempurnakan Bahagian Pengislaman Pusat Da’wah Islamiah, di kediaman Awang Haji Mohd Jaafar Haji Jeludin.

Dayang Precy Insigne Tanael dengan nama Islamnya, Dayang Zaarifah Faizah Abdullah Tanael mengucapkan dua kalimah syahadah pada pukul 3 petang.

Beliau yang percaya Tuhan itu satu merasa gembira selepas memilih Islam sebagai pegangannya.Menurutnya, beliau mempelajari Islam daripada suaminya yang sudah memeluk agama Islam sejak dua tahun lalu. Dayang Zaarifah, 32, sebelumnya beragama lain dan setelah tiga bulan di negara ini, terbuka hati memeluk agama Islam untuk mengikut jejak suaminya.

Beliau mempelajari Islam secara perlahan-lahan dan selepas memahami keindahan Islam, beliau dengan ikhlas terbuka hati menjadikannya agama pegangannya.
Fight HIV from affecting children and adolescents.

Dayang Zaarifah dan suami beliau, Awang Junaidi Tanael Abdullah juga berbangsa Filipina sudah berkahwin sejak 15 tahun dan akan berkahwin semula secara Islam pada waktu terdekat ini.

Permata Online

Tiada ulasan: